Eloisa ilta kutsuu Voikkaan kirkolle 22.8.

Koko perheen Eloisa ilta kutsuu viihtymään kivan tekemisen ja herkkujen äärellä Voikkaan kirkolla.

Perhe ihastelee yhdessä lasten saamia arpajaispalkintoja pihatapahtumassa.

Tapahtumassa voi ostaa arpoja Kuusankosken seurakunnan lähetystyön hyväksi. Arpajaisvoittoja on leipälapiosta kahvipakettiin ja karkeista koriste-esineisiin. Kuva: Timo Vikman

Eloisa ilta kutsuu paikkakuntalaisia Voikkaan kirkon pihamaalle tiistaina 22. elokuuta kello 17–19. Eloisa ilta tarjoaa yhdessäoloa ja kivaa tekemistä koko perheelle. Eloisan illan järjestää Kuusankosken seurakunta sekä joukko seurakunnan yhteistyökumppaneita. Tapahtumassa ovat mukana muun muassa Hali-Bernit eli koirat, jotka pitävät halauksista ja rapsutuksista, Martat sekä partio. Kuusankosken VPK tuo kirkon pihalle tutustuttavaksi paloauton ja järjestää harjoitusnäytöksen.

– Tarjolla on ilmaiseksi lettuja, makkaraa, kahvia ja mehua. Seurakunnan lähetystyölle keräämme varoja arvanmyynnillä. Arpajaisvoittoja on leipälapiosta kahvipakettiin ja karkeista koriste-esineisiin. Arvan voi lunastaa itselleen käteisellä tai korttimaksulla, lähetyssihteeri Susanna Roitto vinkkaa.

Tapahtumassa voi tukea Yhteisvastuukeräystä

Kuusankosken seurakunnan varhaiskasvatuksen työntekijät järjestävät kirkon pihalle mukavaa puuhaa perheen pienimmille. Pihapelien lisäksi tarjolla on hiekkaleluja ulkoleikkeihin. Illan aikana hartaushetken pitää kappalainen Pauli Heinola ja yhteislauluja laulattaa kanttori Ville Perkkiö.

Eloisassa illassa on esillä myös kirkon oma Yhteisvastuukeräys.

– Yhteisvastuun hyväksi myymme esimerkiksi koruja, tauluja ja pieniä leivonnaisia. Tuotteiden maksaminen onnistuu näppärästi netin, MobilePayn tai käteisen avulla. Viime vuoden keräystuotoilla seurakuntamme antoi stipendejä eri koulujen oppilaille, jotka ovat tsempanneet koulunkäynnissä, kertoo Kuusankosken seurakunnan diakoni Leea Piirainen.

Yhteisvastuu 2023 auttaa sovittelemaan ja ratkaisemaan nuorten väkivaltaa ja konflikteja. Suomessa varat käytetään pitkittyneiden koulukiusaamistapausten selvittelyyn sekä katusovitteluun.
– Pidetään yhdessä nuoristamme hyvää huolta. Pienikin teko auttaa ja vie tärkeää asiaa eteenpäin, Leea Piirainen muistuttaa.

Lisätietoja:

2023-08-10 10:06:00.0