Ekaluokkalaisia siunataan koulutielle

Koulun aloittaminen on lapselle ja koko perheelle yksi elämän suurista käännekohdista. Sen takia seurakunnat haluavat olla mukana tällä taipaleella ja siunata koulunsa aloittavat ekaluokkalaiset. Siunaustilaisuuksiin ovat tervetulleita myös vanhemmat, kummit, isovanhemmat ja muut lapsen läheiset.

Kirkon alttarilla kukkia, kynttilöitä ja avonainen Raamattu.

Koulutiensä aloittavat lapset voivat saada siunauksen Kouvolan alueen kirkoissa. (Kuva Kouvolan Keskuskirkosta)

Kuusankoskella koulutiensä aloittavat ekaluokkalaiset siunataan sunnuntaina 6.8. kello 18 Kuusankosken kirkossa. Tiistaina 8.8. siunaustilaisuudet järjestetään Kouvolassa ja Valkealassa. Valkealan kirkossa tilaisuus alkaa kello 18 ja paikalla ovat kirkkoherra Arto Helle, kanttori Kirsi Rantala ja lastenohjaajat.

Kouvolan Keskuskirkossa järjestetään 8.8. kaksi siunaustilaisuutta, kello 16.30 ja kello 18. Osallistujat voivat valita itselleen paremmin sopivan ajankohdan. Siunattavien lasten on tultava kirkon lastenhuoneeseen noin 15 minuuttia ennen tilaisuuden alkua. Lapset tulevat kirkkosaliin kulkueena ja istuvat juhlan aikana kirkon etuosassa. Jokainen lapsi siunataan alttarilla.

Jaalassa järjestetään kaikille avoin kouluvuoden aloituskirkko torstaina 10.8. kello 10. Samalla siunataan myös koulutiensä aloittavat ekaluokkalaiset. Jumalanpalveluksessa ovat mukana seurakuntapastori David Paski ja kanttori Ville Perkkiö.

Elimäen seurakunnan alueella järjestetään kaksi tilaisuutta koulunsa aloittaville keskiviikkona 16. elokuuta. Elimäen kirkossa tilaisuus alkaa kello 16.30 ja Korian kirkossa kello 18. Paikalla ovat vs. seurakuntapastori Johanna Haaraoja, kanttori Tea Helin ja lastenohjaajat.

Anjalankosken seurakunta siunasi koulutiensä aloittavat jo toukokuussa Myllykosken kirkossa.

Ekaluokkalaisten siunaustilaisuudet:

Su 6.8. klo 18 Kuusankosken kirkko