Kouvolan Keskuskirkon kattoremontin suunnitelmat tarkentuvat loppuvuoden aikana

Kouvolan Keskuskirkon kattoremonttisuunnitelmat laajenevat, sillä katon rakenteet eivät täytä nykyisiä turvallisuusvaatimuksia. Tarkemmat suunnitelmat, aikataulu ja kustannusarvio varmistuvat loppuvuoden aikana.

Tasakattoinen 1970-luvun kirkko kesäisessä maisemassa.

Keskuskirkon katon rakenteet eivät vastaa nykyisiä lumikuorman kantavuusvaatimuksia.

Kouvolan Keskuskirkon kattoremontin tarkemmat suunnitelmat ja kustannusarvio tarkentuvat loppuvuoden aikana. Remontti aloitettaneen aikaisintaan ensi vuoden puolella.

Kouvolan Keskuskirkon vesikate oli tarkoitus tänä vuonna vaihtaa uuteen. Nykyinen, vuonna 1995 asennettu PVC-yksikerroskate on tullut ohjeellisen käyttöikänsä päähän, joten katteen uusimista suunniteltiin investointiohjelman mukaisesti tämän vuoden aikana. Vesikatteen uusimiselle oli budjetoitu 350 000 euroa.

Vesikateremontin lisäksi suunniteltiin alustavasti aurinkopaneelien asennusta Keskuskirkon katolle. Tutkimuksen yhteydessä havaittiin, että kirkon katon rakenteet eivät vastaa nykyisiä lumikuorman kantavuusvaatimuksia.

- Huomasimme, että kattorakenteet tarvitsevat vahvistamista, jotta ne olisivat nykyisten turvallisuusmääräysten mukaiset. Pelkkä vesikatteen uusiminen ei siis riitä, vaan tarvitsemme uudet ja kattavammat suunnitelmat kattoremontille, Kouvolan seurakuntayhtymän kiinteistöpäällikkö Asko Mallat kertoo.

Kattoremontin kustannusarvio selviää remonttisuunnitelman ja aikataulujen laatimisen sekä urakoitsijoiden kilpailutuksen jälkeen.
Korjaustyön ajaksi Kouvolan Keskuskirkko suljetaan ja toiminta siirtyy muihin seurakunnan tiloihin.

2023-07-18 15:44:30.0