Jaala Gospel tuo toivoa ja iloa vaikean ajan keskelle

Jaala Gospel järjestetään Jaalan kirkossa 28.6. kello 17. Kuudetta kertaa järjestettävässä ilmaistapahtumassa kuullaan rockia, poppia, kantria ja bluegrassia. Lähetyksen kahvila palvelee tauon aikana.

Yhtye esiintymässä ulkona kesäteatterilavasteiden edessä. Laulajalla on yllään kukkamekko, ja yhtyeeseen ku...

JTGB esiintyy Jaala Gospelissa myös tänä vuonna. Kuva vuoden 2021 tapahtumasta. (Kuva: Martti Kivistö)

Jaala Gospel järjestetään Jaalan kirkossa keskiviikkona 28.6. kello 17. Ohjelmassa on luvassa monenlaista musiikkia niin rockista kantriin kuin bluegrassista poppiin sekä trubaduurimaisia laulelmia. Kuudetta kertaa järjestettävä Jaala Gospel on kaikille avoin ja maksuton tapahtuma.

Jaala Gospel on yleensä järjestetty ulkona Liikasenmäen kesäteatterilla, mutta tänä vuonna musiikista nautitaan Jaalan kotoisassa 145-vuotiaassa puukirkossa, joka soveltuu pehmeän akustiikkansa ansiosta erinomaisesti gospelmusiikin esittämiseen.

- Luvassa on toivoa ja iloa tämän vaikean ajan keskelle. Haikeidenkin laulujen pohjavireessä soi toivo ja Jumalan läsnäolo. Jaala Gospel on tapahtuma, jossa ollaan rennosti yhdessä hyvän musiikin, koskettavien laulujen ja yhteislaulun äärellä, Jaalan kappeliseurakunnan suntio Juha Tanska kuvailee.

Musiikkia kantrista rockiin

Tapahtuman ensimmäisenä esiintyjänä nähdään Jussi Syren & The Groundbreakers, joka on kansainvälisesti arvostettu bluegrass-yhtye. Bändi on ollut kiertueella ympäri Eurooppaa ja Yhdysvaltoja. Grammy-voittaja Michael Cleveland on vieraillut viulistina yhtyeen Bluegrass Headquarters -albumilla.

Jaala Gospelissa esiintyvät myös JTGB eli Juha Tanska Gospel Band, Onni Pyhälahti ja Juhani Tikkanen Duo. Lähetyksen kahvila palvelee väliajalla valikoimalla, johon kuuluu kahvia, teetä, pientä suolaista ja makeaa.
- Tapahtuma alkaa bluegrassilla ja jatkuu kantrimusiikin kautta rockimpaan ja popimpaan suuntaan. Väliajan jälkeinen osuus on suunnattu erityisesti nuorisolle, mutta sekä Onni Pyhälahden että Juhani Tikkasen laulut puhuttelevat myös vanhempaa kuulijakuntaa, Tanska kertoo.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Jaalan kappeliseurakunta, Kuusankosken seurakunta ja Gospel Kouvola ry. Tapahtuman päätukija on Jaalan Kotiseutusäätiö. Jaala Gospel striimataan livenä myös Jaalan kappeliseurakunnan YouTube-kanavalla (@Jaalankappeliseurakunta) osoitteessa: youtube.com/jaalankappeliseurakunta.

Jaala Gospelin aikataulu:

16.30 Lähetyksen kahvila ja kirkon ovet aukeavat