Kesätoimintaa lapsille Kouvolan seurakunnissa

Kouvolan seurakuntien kesä on täynnä toimintaa kesälomiaan viettäville lapsille. Kesäkuukausina järjestetään leirejä, päiväleirejä, perhekerhoja ja kesäkerhoja, jotka tarjoavat kivaa ajanvietettä lapsille ja tuovat samalla helpotusta vanhempien kesäjärjestelyihin.

Kaksi taaperoikäistä lasta ylhäältä päin kuvattuna leikkimässä kesällä ulkona värikkäillä muovisilla hiekka...

Kaikki seurakuntien lasten kesätoiminnat löytyvät osoitteesta kouvolanseurakunnat.fi/lastenkesatoimintaa.

Kesätoimintaa lapsille Keltakankaan perhekeskuksessa

Anjalankosken seurakunnan varhaiskasvatus on mukana eri toimijoiden kanssa yhteistyönä järjestettävässä perheiden kesätoiminnassa Keltakankaan perhekeskuksen leikkipuistossa (os. Keltakankaantie 8). Puistotoimintaa järjestetään 8.8. asti tiistaisin kello 9.30-11.30.

Ulkotoimintaa Korian ja Elimäen leikkipuistoissa kesällä

Elimäki-Koria-alueen perhekeskusverkoston toimijat toteuttavat jälleen yhdessä vapaamuotoista ulkotoimintaa perheille kesän aikana. Toimintaa järjestetään niin Elimäen Jekkutuvalla kuin Korialla Hiivurin leikkipuistossa. Lapsille ja perheille tarjotaan ulkoilun ohella mahdollisuus kohdata toisiaan sekä varhaiskasvatustahojen edustajia. Jokainen järjestävä taho saattaa keksiä mukavaa puuhaa yhdessäolon lisäksi.

Korialla kokoonnutaan Hiivurintien leikkikentällä kesäkuussa torstaisin kello 9.30-11.30. Elimäen seurakunta ja Martat ovat järjestävinä tahoina 15.6. ja Perhekeskus ja Avoin varhaiskasvatus 22.6.

Elimäen Jekkutuvalla kokoonnutaan tiistaina 13.6. ja 20.6. kello 9.30-11.30. Järjestäjänä on Elimäen seurakunta. Seuraavat Jekkutuvan kokoontumiset ovat torstaisin kello 9.30-11.30. Järjestäjinä toimivat 29.6. MLL, 6.7. Avoin varhaiskasvatus, 13.7. Avoin varhaiskasvatus, 20.7. MLL ja 27.7. Perhekeskus.

Kesäkivaa kirkoilla Kuusankoskella ja Voikkaalla

Kuusankosken seurakunta tarjoaa lapsiperheille mukavaa ajankulua kesäperhekerhossa muiden perheiden ja leikkimisen parissa. Kesän viimeiset perhekerhot pidetään Kuusankosken kirkolla tiistaina 13.6. ja Voikkaan kirkolla keskiviikkona 14.6. kello 9-13. Perhekerho on kaikille avoin ja ilmainen kohtaamispaikka.

Kuusankosken kirkolla järjestetään kaikille avoin kesäiltaperhekerho ja eläinpyhiinvaellus torstaina 15.6. kello 14-18. Eläinpyhiinvaelluksella kävijät kulkevat omatoimisesti kirkon läpi kohdaten kissan, lampaan ja muita eläimiä. Samaan aikaan kirkon alapihalla järjestettävässä kesäperhekerhossa touhuillaan ulkona sään salliessa, leikitään, jutellaan, nähdään ystäviä ja ihmetellään yhdessä asioita. Seurakunta tarjoaa kahvit, teet ja mehut sekä pientä purtavaa. Kesäperhekerhoon voi tulla ja lähteä oman aikataulun mukaan. Tapahtumaan ei ole ennakkoilmoittautumista.

Pytynlahden kesäkodin varhaisnuorten kesäleirit

Kuusankosken seurakunnan varhaisnuorisotyö järjestää kesällä Pytynlahden kesäkodilla leirejä lapsille. Leireillä muun muassa askarrellaan, pelaillaan ja ihmetellään asioita yhdessä. 7-10-vuotiaiden leiri järjestetään 26.-27.7. (hinta 15€) ja 11-14-vuotiaiden leiri 27.-29.7. (hinta 30€) Ilmoittautuminen Pytynlahden leireille päättyy 30.6. Ilmoittautumislomake löytyy osoitteesta kouvolanseurakunnat.fi/lastenkesatoimintaa.

Kouluun lähtevien leiripäivät Valkealassa

Valkealassa on kaksi kouluun lähtevien leiripäivää, joista molempiin mahtuu mukaan noin 15 leiriläistä. Kirkonkylän, Kääpälän ja Utin kouluihin meneville lapsille järjestetään leiripäivä maanantaina 7. elokuuta. Jokelan ja Niinistön kouluihin menevien leiripäivä on tiistai 8. elokuuta.

Leiripäivät järjestetään Niinirannassa (Leiritie 11) kello 9.30-15.30. Leiripäivän ohjelmaan kuuluu leikkiä, askartelua, hartaus, ruokailu ja välipala. Päivän aikana on myös mahdollisuus saunomiseen ja uimiseen. Leiripäivän ohjaajina toimivat Valkealan seurakunnan lastenohjaajat ja isonen. Leiripäivän hinta on seitsemän euroa päivältä. Ilmoittautuminen kouluun lähtevien leiripäiviin sulkeutuu 30. heinäkuuta. Ilmoittautumislomake löytyy osoitteesta kouvolanseurakunnat.fi/lastenkesatoimintaa.

Perhekerho Sarkolan seurakuntakodilla

Sarkolan seurakuntakodin pihalla järjestetään perhekerho keskiviikkona 14.6. ja 21.6. kello 9.30-11. Perhekerhoon ei tarvitse ilmoittautua etukäteen ja paikalle voi tulla vaikka vauvan kanssa. Omat eväät voi ottaa mukaan. Tarjolla on maksutta kahvia, teetä ja mehua.

Koululaisten kesäkerho Käpylän kirkolla heinäkuussa

Kouluikäisille 1-6-luokkalaisille lapsille järjestetään kesäkerho 3.-21. heinäkuuta Käpylän kirkolla. Kerhopäivät ovat maanantaista torstaihin kello 9-14 ja perjantaina kello 9-13. Ilmoittautuminen tähän kerhoon tapahtuu paikan päällä 3.7. alkaen. Kerho on ilmainen, ja ainoastaan yhtenä päivänä tehdään maksullinen bussiretki Puhjonrantaan. Omat eväät mukaan joka päivä.

Lisäksi tänä kesänä on tulossa uutuutena kesäyö kirkossa 24.-25. heinäkuuta. Ilmoittautuminen ja lisätiedot ovat tulossa lähempänä ajankohtaa.

2023-06-12 14:30:00.0