Kouvolan Keskuskirkon kattoremontti viivästyy

Keskuskirkon vesikatteen uusiminen oli tarkoitus aloittaa tänä keväänä. Työn suunnittelun yhteydessä havaittiin, että pelkkä katteen uusiminen ei riitä, vaan kattorakenteita on vahvistettava vastaamaan nykyisiä varmuusvaatimuksia.

Kouvolan Keskuskirkko_kuva Kouvolan seurakuntayhtymä.jpg

Kouvolan Keskuskirkon kattoremontti viivästyy.

Kouvolan Keskuskirkko on valmistunut vuonna 1977, ja kirkon vesikate on vaihdettu vuonna 1995. Nykyinen PVC-yksikerroskate on tullut ohjeellisen käyttöikänsä päähän.

Keskuskirkon vesikatteen uusimisen suunnittelu aloitettiin tänä vuonna. Katteen uusiminen on vuoden 2023 investointiohjelmassa, ja työn oli tarkoitus alkaa tänä keväänä. Vesikatteen uusimisen suunnittelun yhteydessä katon rakenne tutkittiin ja havaittiin, että nykyisin käytettävien lumikuormakantavuuslaskelmien mukaan pelkkä katteen uusiminen ei riitä. Kattorakenteita on vahvistettava vastaamaan nykymääräysten mukaisia varmuusvaatimuksia. Tämän vuoksi on tehtävä uudet suunnitelmat, joiden vuoksi kattoremontti viivästyy suunnitellusta aikataulusta. Asiasta tiedotetaan lisää, kun tarvittavat selvitykset on tehty ja katon korjaussuunnitelmat sekä aikataulu täsmentyvät.

2023-06-12 08:25:30.0