Yhteinen kirkkovaltuusto valitsi puheenjohtajat ja yhteisen kirkkoneuvoston

Yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin Elina Lehtomäki, yhteisen kirkkovaltuuston varapuheenjohtajaksi Ritva Janhunen ja yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi Jouko Leppänen.

Puheenjohtajisto Jouko Leppänen, Elina Lehtomäki, Ritva Janhunen_kuva Matti Ilmivalta.jpg

Yhteisten hallintoelinten puheenjohtajat Jouko Leppänen, Elina Lehtomäki ja Ritva Janhunen. Puheenjohtajistoon kuuluu myös Arto Helle. (Kuva: Matti Ilmivalta)

Kouvolan seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto piti toimikautensa ensimmäisen kokouksen 17. tammikuuta. Kirkkovaltuusto toimitti yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan sekä yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajan vaalin. Lisäksi valtuusto valitsi jäsenet seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkoneuvostoon. Valtuuston valitsemat luottamushenkilöt toimivat tehtävässään toimikauden loppuun 31.12.2024 saakka.

Elina Lehtomäki valittiin kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi

Yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti Elina Lehtomäki Anjalankosken seurakunnasta. Myös muut puheenjohtajavalinnat toteutuivat yksimielisesti. Ritva Janhunen Kuusankosken seurakunnasta valittiin yhteisen kirkkovaltuuston varapuheenjohtajaksi. Yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin Jouko Leppänen Kouvolan seurakunnasta.

Valtuusto valitsi jäsenet yhteiseen kirkkoneuvostoon

Yhteinen kirkkovaltuusto valitsi kymmenen yhteisen kirkkoneuvoston jäsentä toimikaudelle 2023-2024. Kaikille jäsenille valittiin henkilökohtainen varajäsen. Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii Valkealan kirkkoherra Arto Helle.

Anjalankoski:
Tero Suutari (varajäsen Hannu Tuomala)
Jaana Ukkola (Merja Rasi)

Elimäki:
Tero Hinkkanen (Nuutti Lehtinen)
Mia Ylä-Outinen (Elina Nordenswan)

Kouvola:
Antero Rossi (Keijo Kaskiaho)
Heljä Mäki-Patola (Maija Aarnio)

Kuusankoski:
Jutta Hartikainen (Sirkku-Maria Tommola)
Juha Vainio (Jyrki Lindberg)