Sippolan kirkon verkkojumalanpalvelus kutsuu 70-vuotispäiväänsä viettäviä

Jumalanpalveluslähetys 3.5. on yksi seurakunnan tapa muistaa merkkipäiväänsä viettäviä 70-vuotiaita, kun perinteiset syntymäpäiväjuhlat on jouduttu perumaan.

Sippolan kirkon alttari.

Sippolan kirkosta lähetetään sanajumalanpalvelus 3. toukokuuta. Kuva: Kouvolan kameraseura

PK-lehti toimii mediakumppanina Kouvolan seurakuntien kanssa kevään jumalanpalveluslähetyksissä. Yhteistyö alkoi Korian kirkon jumalanpalveluksen suoratoistosta 26. huhtikuuta. Myös tulevat jumalanpalvelukset kolmesta eri kirkosta voi seurata suorina lähetyksinä osoitteessa www.pkank.fi. Teknisenä toteuttajana jumalanpalvelukset taltioi kouvolalainen tuotantoyhtiö Same-eYes.

Seuraavat lähetykset ovat Sippolan kirkosta 3. toukokuuta, Kuusankosken kirkosta äitienpäivänä 10. toukokuuta ja Kouvolan Keskuskirkosta kaatuneitten muistopäivänä 17. toukokuuta.

Sippolan kirkon jumalanpalvelukseen lähetettiin 200 kutsua

Anjalankosken seurakunta on kutsunut kirjeellä tänä vuonna 70 vuotta täyttäviä seurakuntalaisia seuraamaan Sippolan kirkon jumalanpalvelusta verkossa 3.5. klo 10. Kirjeitä syntymäpäiviään viettäville lähetettiin yhteensä kaksisataa.
– Tarkoituksena oli järjestää perinteinen syntymäpäiväjuhla 70-vuotiaille toukokuussa, mutta jouduimme luonnollisesti perumaan sen, diakoni Merja Pertamo Anjalankosken seurakunnasta kertoo.

– Halusimme kuitenkin muistaa tänä keväänä 70-vuotiaita, mihin jumalanpalvelukseen osallistuminen Sippolan kirkossa verkon kautta antaa mahdollisuuden. Toivomme, että onnittelukirje ja jumalanpalveluslähetys viestittäisivät siitä, että merkkipäiväänsä viettävät ovat tänäkin vuonna ajatuksissamme, Merja Pertamo sanoo.

Merkkipäiväänsä viettäville 70-vuotiaille Anjalankosken seurakunta antaa myös lahjakirjaksi virsikirjan. Ohjeet oman virsikirjan noutamisesta seurakunnasta julkaistaan seurakunnan kirkollisissa ilmoituksissa, kun koronatilanne mahdollistaa kirjojen noudon.

Jumalanpalvelukset sunnuntaisin klo 10 osoitteessa www.pkank.fi

Sippolan kirkko 3.5.
Kuusankosken kirkko 10.5.
Kouvolan Keskuskirkko 17.5.