Sippolan alueen seurakunnan toimitiloja koskevat suunnitelmat valmistellaan uudelleen

Kouvolan seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto käsitteli 23. huhtikuuta Anjalankosken seurakunnan Sippolan alueen tilaratkaisuja.

Sippolan seurakuntatalon kuva.

Sippolan seurakuntatalo on purettu sisäilmaongelmien takia. Kuva: Jukka Reijo

Kouvolan seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto kokoontui 23. huhtikuuta.

Yhteinen kirkkoneuvosto käsitteli kiinteistö- ja hautauspalvelun johtokunnan selvitykset Anjalankosken seurakunnan Sippolan alueen tilaratkaisuista. Sippolan seurakuntatalo on purettu sisäilmaongelmien takia, ja tällä hetkellä Sippolan alueella ei ole muuta kokoontumistilaa kuin Sippolan kirkko. Johtokunta esitti yhteiselle kirkkoneuvostolle, että jatkossa Sippolan alueen tilaratkaisujen suunnittelu keskitettäisiin Sippolan kirkon tilojen muutoksen suunnitteluun.

Asia lähetettiin uudelleen valmisteluun

Alpo Jaakkola teki kokouksessa muutosesityksen, jota Hannele Viljakainen kannatti. Muutosesityksen keskeinen sisältö oli lähettää asia uudelleen valmisteluun. Muutosesitys tuli äänestyksen jälkeen yhteisen kirkkoneuvoston päätökseksi, ja yhteinen kirkkoneuvosto lähettää asian uudelleen valmisteluun.

Yhteinen kirkkoneuvosto pitää tärkeänä, että Sippolan alueen seurakuntalaisia voidaan kuulla ennen kuin asiaa käsitellään kirkkoneuvostossa seuraavan kerran. Neuvosto myös merkitsi tiedokseen adressin Sippolan seurakuntatalon korvaavan uudisrakennuksen puolesta. Adressin oli allekirjoittanut 282 henkilöä.

Muut yhteisen kirkkoneuvoston kokouksen päätökset tehtiin esityslistan mukaisesti. Esityslista on luettavissa Kouvolan seurakuntayhtymän verkkosivustolla.

Thu Apr 23 18:58:50 EEST 2020