Avioliiton esteiden tutkinta

Ennen vihkimistä tutkitaan avioliiton esteet. Siten varmistetaan, ettei avioliiton solmimiselle ole esteitä ja pari voi mennä naimisiin.

Avioliiton esteiden tutkintaa pyydetään Kouvolan aluekeskusrekisteristä, jos jompi kumpi kihlakumppaneista on jonkun Kouvolan aluekeskusrekisterin sopijaseurakunnan jäsen. Avioliiton esteiden tutkintaa voidaan pyytää joko sähköisesti tai täyttämällä  lomakkeen.

Avioliiton esteiden tutkintapyyntö sähköisestiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lomake avioliiton esteiden tutkintaan

Lue lisää avioliiton esteiden tutkinnasta Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Todistuksen saa aikaisintaan seitsemäntenä päivänä tutkinnan pyytämisestä. Todistus lähetetään sähköpostitse kihlakumppaneiden ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen tai postitetaan kihlaparin ilmoittamaan osoitteeseen.

Kuulutukset

Avioliiton esteiden tutkinnan yhteydessä voidaan sopia avioliittoaikeen kuuluttamisesta kirkossa.

Kirkollisten ilmoitusten julkaisuun pitää antaa kirjallinen suostumus. Suostumusta kysytään avioliiton esteiden tutkintapyynnön yhteydessä.

Kaksi sormusta avoimen kirjan päällä.

Liity kirkkoonLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tilaa virkatodistusLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Avioliiton esteiden tutkintaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kouvolan aluekeskusrekisteri

Virkatodistukset

Virkatodistustilaukset puhelimitse tai sähköisen asiointipalvelun kautta.

puh. 040 195 2599 avoinna ma-to klo 9-12

virkatodistukset.kouvola@evl.fi

Rekisteröintipalvelut

Avioliiton esteidentutkintaan, kirkon jäsenyyteen ja rekisteröinteihin liittyvät lisätiedot