Tervetuloa Kouvolan seurakuntaan

Tule mukaan! ”Kaikille tilaa riittää ja kaikille paikkoja on!”

Kouvolan seurakunta on Taivaan Isän huolenpidossa ja ihmisten mukana olossa elävä seurakunta. Ilosanoma Jeesuksesta on kaiken keskiössä. Tuon rakkauden välittäminen sanoin ja teoin on tehtävämme. Kunnioitamme perinteitä ja lähdemme mukaan uusiin ideoihin. Olemme mukana ilossa ja surussa, arjessa ja juhlassa.

Kerrotaan, että Kouvola sai nimensä Kouvo-nimisestä uudisasukkaasta ja sanan yksi merkitys on karhu. Karhusta on tullut Kouvolan kaupungin tunnus ja maskotti. Kouvolan seurakunta imee karhun olemuksesta muutaman idean: olemme mieluummin söpö nallekarhu kuin pelottava peto, nautimme toistemme yhteydestä kuin karhunpennut leikkiessä toistensa kanssa, kunnioitamme isointa (=Jumalaa), nautimme luonnosta ja sen antimista sekä muistamme levon merkityksen (ei nyt koko talvea kuitenkaan yhteen putkeen...).

Seurakunta olemme me kaikki - koko joukkue ja tiimi tarvitaan. Seurakunta ei ole mitään ilman sinua! Siis...

Tervetuloa mukaan toimintaan!

Jumalanpalveluksiin, piireihin, leireille, kerhoihin, tapahtumiin ja kaikkeen mahdolliseen pääset tutustumaan eri toimipisteillämme. Tietoa löydät Tapahtumakalenteristamme Linkki avautuu uudessa välilehdessäja viikkotoiminnan sivultammeLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Voit myös ottaa yhteyttä työntekijöihimme viestein tai sähköpostin välityksellä.

Katso tiedot jumalanpalveluksista.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Olemme sinua varten

Seurakunnan työntekijät haluavat tukea kaikenlaisissa elämäntilanteissa keskustellen ja rukoillen kanssasi. Jos haluat varata seurakunnan tiloja (pl. kasteet, vihkimiset ja hautajaiset) tai sinulla on ideoita tai kysymyksiä toiminnasta, ota rohkeasti yhteyttä seurakuntatoimistoon.

Huomioithan, että kaste-, vihki- ja hautausvaraukset ja niihin liittyvät tilavaraukset hoidetaan toimitusvarausten yksikössä. Seurakuntaan liittymisen voi hoitaa sähköisellä lomakkeella tai Kouvolan aluekeskusrekisterissä, joka palvelee myös virkatodistuksiin, sukuselvityksiin, avioliiton esteiden tutkintaan, kirkon jäsenyyteen ja rekisteröintiin liittyvissä asioissa.

Kirkkoherra
Kouvolan seurakunta
Savonkatu 40
45100 Kouvola

Avoinna ma-pe klo 9-15
Savonkatu 40
45100 Kouvola

Hautaan siunaamiset: p. 040 195 2633 ma-pe klo 9-15. Kasteet, vihkimiset ja kodinsiunaukset: p. 040 522 0672 ma-pe klo 9-11. Virkatodistukset, sukuselvitykset: p. 040 195 2599 ma-to klo 9-12. Haudanhoito ja -hallinta, uurnanlaskuvaraukset: p. 040 712 4556 kesäaikana ma-pe 9-12.

Ystävykset halaavat.