Rauhan rukoushetket 24.2. klo 19 Kouvolan kirkoissa

Kirkonkellot soivat rauhan puolesta tänään Kouvolassa. Kouvolan kirkoissa järjestetään tänään kaikille avoimet rauhan rukoushetket klo 19.

Kyyhkynen ja oliivipuun lehvä. Kuvassa teksti: Rukoile kanssamme rauhan puolesta.

Rauhan rukoushetket järjestetään eri kirkoissa Kouvolassa 24.2. klo 19.

Rauhankellot soivat tänään 24. helmikuuta Kouvolassa, ja kutsuvat mukaan rukoilemaan Ukrainan ja rauhan puolesta. Rauhankellot soivat kello 19 Elimäen, Korian, Inkeroisten, Kuusankosken, Käpylän, Myllykosken ja Valkealan kirkoissa sekä Keskuskirkossa.

Kouvolan seurakunnat järjestävät rukoushetket torstaina 24.2. klo 19

Kouvolan eri kirkoissa järjestetään tänään myös kaikille avoimet rauhan rukoushetket klo 19. Rukoushetket järjestetään iltaseitsemältä Elimäen, Korian, Kuusankosken, Valkealan ja Myllykosken kirkoissa sekä Kouvolan Keskuskirkossa. Myllykosken kirkon rukoushetki striimataan klo 19 alkaen Anjalankosken seurakunnan FacebookLinkki avautuu uudessa välilehdessä-, YouTubeLinkki avautuu uudessa välilehdessä- ja InstagramLinkki avautuu uudessa välilehdessä-kanavilla.
Rauhan rukoushetkissä rukoillaan yhdessä, kuullaan Raamatun sanaa ja musiikkia ja osallistujilla on mahdollisuus sytyttää kynttilöitä. Kirkot ovat avoinna rukoushetken jälkeen klo 20 saakka.

– Kuten kipeästi tunnemme, Ukrainan alueelle on julistettu sotatila. Kaikkia kristittyjä kutsutaan rukoukseen ja toinen toisistamme huolehtimiseen. Ollaan yhdessä liikkeellä rauhan puolesta, kirkkoherra ja yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja Arto Helle kehottaa.
"Ethän isä taivaan unohda lapsiasi sodan jaloissa. Rauha anna, viha sammuta. Siunaa koko maailmaa, siunaa koko maailmaa." (Virrestä 501)

Seurakuntien työntekijät ovat tukena kriisin keskellä

Kouvolan seurakuntien työntekijät ovat käytettävissä henkilökohtaisia keskusteluja ja sielunhoitoa varten. Ukrainan sodan herättämän ahdistuksen kanssa ei tarvitse jäädä yksin. Seurakuntien työntekijöiden yhteystiedot löytyvät Kouvolan seurakuntien verkkosivuilta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä Sunnuntaijumalanpalveluksissa klo 10 kirkoissa on mahdollista hiljentyä ja liittyä yhteiseen esirukoukseen Ukrainan puolesta.
Kirkon keskusteluapu on turvallinen kanava keskustella luottamuksellisesti mieltä painavista asioista. Kirkon keskusteluavun Palveleva puhelin 0400 221 180 on avoinna joka päivä klo 18–24. Kirkon keskusteluavun verkkosivuilta löydät kaikki avun kanavat.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Seuraa Myllykosken kirkon rauhan rukoushetkeä verkon välityksellä klo 19 alkaen FacebookissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai YouTubessaLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai InstagramissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2022-02-24 12:06:00.0