Anjalankosken seurakunnan uusi kirkkoherra on Timo Pokki

Teologian tohtori, dosentti Timo Pokki sai kirkkoherran vaalissa 314 ääntä.

Timo Pokin kasvokuva.

Timo Pokki sai eniten ääniä Anjalankosken seurakunnan kirkkoherran vaalissa.

Anjalankosken seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi on valittu teologian tohtori, dosentti Timo Pokki. Kirkkoherran vaali käytiin tänään Sippolan kirkossa, jossa myös suoritettiin vaalin ääntenlasku.

Yhteensä ääniä kirkkoherran vaalissa annettiin 542. Valittu Timo Pokki sai 314 ääntä, kappalainen Johanna Pesonen 180 ja seurakuntapastori Pauli Pietiläinen 47 ääntä. Vaalin äänestysprosentti on 6,6. Tarkistettu kirkkoherran vaalin ennakkoäänten määrä oli 345. Vaalin ennakkoäänestys järjestettiin 15.–19. marraskuuta. Vaalissa äänioikeutettuja ovat täysi-ikäiset Anjalankosken seurakunnan jäsenet. Äänioikeutettuja seurakunnan jäseniä on 8273 henkilöä.

Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli antaa virkamääräyksen vaalissa valitulle kirkkoherralle. Nykyinen kirkkoherra Eija Murto jää eläkkeelle 1.1.2022.

”Hengellinen kotini on paikallisseurakunnassa”

Anjalankosken seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi valittu Timo Pokki, 60, on teologian tohtori ja dosentti.
– Hengellinen kotini on tällä hetkellä Heinolan seurakunnassa, jonka toimintaan osallistun aktiivisesti. Missä olen asunutkin, hengellinen kotini on aina ollut paikallisseurakunnassa. Lapsuudessani ja nuoruudessani se oli Myllykosken seurakunta, Pokki kertoo vaalin ehdokasesittelyssään.

Seurakunnassa Timo Pokki haluaa keskittyä yhteisöllisyyden rakentamiseen, rukoukseen ja vapaaehtoistoiminnan kehittämiseen. Myös ihmisten tavoittaminen ja kohtaaminen kaikissa ikäryhmissä sekä evankeliumin esillä pitäminen ja Jeesuksesta kertominen ovat tulevan kirkkoherran mielestä seurakunnan toiminnan keskiössä.

Timo Pokki kuvaa aikaisempaa työ- ja johtamiskokemustaan monipuoliseksi.
– Olen kuunteleva, kannustava, ystävällinen, keskusteleva, innostava, jämäkkä, huumorintajuinen, ahkera, yhteistyökykyinen, verkostoituva, tiimityötä kehittävä, yhteisöllisyyttä rakentava, harkitseva, tasapuolinen ja iloinen, hän kuvaa vahvuuksiaan johtajana.

Lue lisää Anjalankosken seurakunnan kirkkoherran vaalista verkkosivuiltamme.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Sun Nov 21 20:18:40 EET 2021