Anjalankosken kirkkoherran vaalissa 432 ennakkoääntä

Kirkkoherran vaalin ennakkoäänestys päättyi 19.11. Vaalipäivä on sunnuntaina 21. marraskuuta Sippolan kirkossa.

alt=

Anjalankosken seurakunnan kirkkoherran vaalin ehdokkaat Timo Pokki (vas.), Johanna Pesonen ja Pauli Pietiläinen.

Anjalankosken kirkkoherran vaalin ennakkoäänestys on päättynyt. Ennakkoon äänensä antoi 432 seurakuntalaista 15.–19.11. Ennakkoäänestysprosentti on 5,2. Vaalissa äänioikeutettuja ovat Anjalankosken seurakunnassa 12.9.2021 läsnä olevaksi merkityt seurakunnan jäsenet, jotka täyttävät 18 vuotta viimeistään 21.11.2021. Äänioikeutettuja seurakunnan jäseniä on 8273 henkilöä.

Vaalipäivä Sippolan kirkossa 21. marraskuuta

Varsinainen kirkkoherran vaalin vaalipäivä on sunnuntaina 21. marraskuuta. Vaalipäivänä äänestys alkaa Sippolan kirkossa messun jälkeen noin klo 11.30 ja päättyy klo 18.00. Vaalin tulos julkistetaan sunnuntai-iltana Sippolan kirkossa sekä seurakunnan viestintäkanavissa.
Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli antaa virkamääräyksen vaalissa valitulle kirkkoherralle. Nykyinen kirkkoherra Eija Murto jää eläkkeelle 1.1.2022.

Tutustu ehdokkaisiin verkossa

Anjalankosken kirkkoherran vaalissa on kolme Mikkelin hiippakunnan tuomiokapitulin vaalisijoille asettamaa ehdokasta: teologian tohtori, dosentti Timo Pokki (1. vaalisija), Anjalankosken seurakunnan II kappalainen Johanna Pesonen (2. vaalisija) ja Keski-Lahden seurakunnan seurakuntapastori, director cantus Pauli Pietiläinen (3. vaalisija).

Vaalisijoille asetettuihin ehdokkaisiin voi tutustua osoitteessa kouvolanseurakunnat.fi/anjalankosken/kirkkoherranvaaliLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Ehdokkaiden haastattelut ovat katsottavissa Anjalankosken seurakunnan YouTube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Fri Nov 19 12:55:00 EET 2021