Anjalankosken kirkkoherran vaalissa voi äänestää myös ennakkoon

Anjalankosken seurakunnalle valitaan uusi kirkkoherra 21. marraskuuta. Vaalipäivää edeltävällä viikolla järjestetään ennakkoäänestys seurakunnan eri toimipisteissä.

alt=

Anjalankosken kirkkoherran vaalin ehdokkaat Timo Pokki (vas.), Johanna Pesonen ja Pauli Pietiläinen.

Anjalankosken seurakunnan uusi kirkkoherra valitaan välittömällä vaalilla. Vaalissa äänioikeutettuja ovat Anjalankosken seurakunnassa 12.9.2021 läsnä olevaksi merkityt seurakunnan jäsenet, jotka täyttävät 18 vuotta viimeistään 21.11.2021.
Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli antaa virkamääräyksen vaalissa valitulle kirkkoherralle. Nykyinen kirkkoherra Eija Murto jää eläkkeelle 1.1.2022.

Anjalankosken kirkkoherran vaalin äänestysajat ja -paikat

Vaalin ennakkoäänestys on 15.–19. marraskuuta.

Ennakkoäänestyspaikat:

15.11.–19.11. Anjalankosken seurakuntatoimisto, Valtatie 12, klo 9–18.
ma 15.11. Sippolan kirkko klo 13–15
ma 15.11. Elomaan talo klo 16–18
ma 15.11. Ummeljoen kyläkirkko klo 16–18
ke 17.11. Myllykosken Triadi klo 13–15
ke 17.11. Anjalan seurakuntatalo klo 13–15
pe 19.11. Myllykosken kirkon Juhani-sali klo 18–19

Vaalipäivä 21.11. Sippolan kirkossa:

Vaalipäivänä sunnuntaina 21. marraskuuta äänestys alkaa Sippolan kirkossa messun jälkeen noin klo 11.30 ja päättyy klo 18.00.

Tutustu ehdokkaisiin verkossa

Anjalankosken kirkkoherran vaalissa on kolme Mikkelin hiippakunnan tuomiokapitulin vaalisijoille asettamaa ehdokasta: teologian tohtori, dosentti Timo Pokki (1. vaalisija), Anjalankosken seurakunnan II kappalainen Johanna Pesonen (2. vaalisija) ja Keski-Lahden seurakunnan seurakuntapastori, director cantus Pauli Pietiläinen (3. vaalisija). Vaalisijoille asetettuihin ehdokkaisiin voi tutustua seurakunnan verkkosivuilla.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Vaalipaneeli järjestetään Inkeroisten kirkossa

Seurakuntalaiset pääsevät loka- ja marraskuussa tutustumaan Anjalankosken kirkkoherran vaalin ehdokkaisiin vaalipaneelissa sekä vaalinäytepyhinä. Vaalitilaisuudet ovat kaikille avoimia.

Kaikkien ehdokkaiden yhteinen vaalipaneeli järjestetään tiistaina 9. marraskuuta klo 18 Inkeroisten kirkossa. Vaalipaneeli striimataan Anjalankosken seurakunnan YouTube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Musiikista vaalipaneelissa vastaa kanttori Viena Kontkanen.

Seurakuntalaisilla on mahdollisuus lähettää vaalipaneelia varten omia kysymyksiään ehdokkaille. Kysymyksiä hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vaalipaneelin valmistelussa. Omat kysymyksensä voi lähettää sunnuntaihin 7.11. mennessä sähköisellä lomakkeella, joka löytyy vaalin verkkosivulta, tai sähköpostilla osoitteeseen anjalankosken.seurakunta@evl.fi.

Vaalinäytteet ja ehdokkaiden haastattelut Myllykosken kirkossa

Ehdokkaat antavat vaalinäytteensä peräkkäisinä sunnuntaina Myllykosken kirkossa kello 10 alkavissa ehtoollisjumalanpalveluksissa. Vaalinäytteen antaja toimii jumalanpalveluksessa liturgina sekä saarnaajana. Vaalinäytteensä Myllykosken kirkon jumalanpalveluksessa antaa 24.10. Timo Pokki, 31.10. Johanna Pesonen ja 7.11. Pauli Pietiläinen. Kirkkokahvit tarjoillaan Triadissa. Vaalinäytejumalanpalvelukset striimataan kello 10 Anjalankosken seurakunnan YouTube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Jokaisen vaalinäytejumalanpalveluksen jälkeen on ehdokkaan haastattelu kirkossa. Myös seurakuntalaisilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä ehdokkaille. Ehdokkaiden haastattelut tallennetaan, ja tallenteet julkaistaan vaalinäytepäivinä kello 18 Anjalankosken seurakunnan YouTube-kanavallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Thu Oct 21 08:00:00 EEST 2021