Kirsi Iiskola on uusi hautaustoimen päällikkö

Yhteinen kirkkoneuvosto valitsi Kouvolan seurakuntayhtymän uuden hautaustoimen päällikön.

Valkoisia kukkia sadetetaan sankarihaudoilla.

Hautaustoimen päällikkö johtaa, suunnittelee ja kehittää hautaustoimea. Kuva sankarihaudoilta Valkealasta. Kuva: Petri Laukkanen

Yhteinen kirkkoneuvosto valitsi kokouksessaan 23. syyskuuta seurakuntayhtymän hautaustoimen päällikön virkaan Luumäen kunnan puutarhuri Kirsi Iiskolan. Kirkkoneuvoston päätös saa lainvoiman 12. lokakuuta. Hautaustoimen päällikön valintaa valmisteli yhteisen kirkkoneuvoston nimeämä työryhmä, joka ehdotti yksimielisesti Kirsi Iiskolaa tehtävään. Varalle yhteinen kirkkoneuvosto valitsi työryhmän esityksen mukaisesti Kotkan kaupungin maanmittausinsinööri Taija Airikan.

Kirsi Iiskolalla on hautaustoimen päällikön virkaan soveltuva puutarha-alan korkeakoulututkinto (AMK). Iiskolalla on pitkä puutarha-alan työkokemus sekä kokemusta esimiestehtävistä. Lisäksi hän on aikaisemmissa työtehtävissä perehtynyt työkone- ja laitetekniikkaan, ulkoalueiden viherrakentamiseen, ympäristönsuunnitteluun, ympäristökysymyksiin, julkishallintoon sekä julkisten hankintojen hankintamenettelyyn.

Kouvolan seurakuntayhtymän hautaustoimen päällikön viran jatkettu hakuaika päättyi 6. syyskuuta. Virkaa haki yhteensä kahdeksan hakijaa.

Lue lisää päätöksestä yhteisen kirkkoneuvoston 23.9.2021 pöytäkirjasta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Fri Sep 24 13:55:00 EEST 2021