Anjalankosken ja Kouvolan kirkkoherrojen haku on nyt avoinna

Anjalankosken ja Kouvolan seurakuntien kirkkoherran virkojen haku on avoinna 1. heinäkuuta saakka.

Lähikuva rististä.

Anjalankosken ja Kouvolan seurakuntiin valitaan uudet kirkkoherrat. Kuvituskuva: Petri Laukkanen

Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli on julistanut tällä viikolla haettaviksi Anjalankosken ja Kouvolan seurakuntien kirkkoherrojen virat.

Anjalankosken seurakunnassa uusi haku

Tuomiokapituli julisti kokouksessaan 1. kesäkuuta uudelleen haettavaksi Anjalankosken seurakunnan kirkkoherran viran. Hakuaika päättyy 1. heinäkuuta klo 15.00. Aikaisemmat hakijat huomioidaan uudelleen avatussa haussa. Kirkkoherran vaalin vaalitapa Anjalankosken seurakunnassa on välitön vaali. Välittömässä vaalissa seurakuntalaiset valitsevat kirkkoherran.

Kouvolassa kirkkoherran valitsee seurakuntaneuvosto

Tuomiokapituli avasi myös Kouvolan seurakunnan kirkkoherran viran haun. Hakuaika Kouvolan kirkkoherran virkaan päättyy 1. heinäkuuta klo 15.00. Vaalitapa on välillinen vaali. Välillinen vaalitapa tarkoittaa, että kirkkoherran valitsee Kouvolan seurakuntaneuvosto. Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli antaa virkamääräyksen neuvoston valitsemalle kirkkoherralle.

Anjalankosken seurakunnan nykyinen kirkkoherra Eija Murto jää eläkkeelle 1.1.2022, ja Kouvolan seurakunnan nykyinen kirkkoherra Keijo Gärdström puolestaan 1.3.2022.

Tutustu:

Hakuilmoitus Anjalankosken seurakunnan kirkkoherran virkaan.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Hakuilmoitus Kouvolan seurakunnan kirkkoherran virkaan.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Fri Jun 04 14:13:39 EEST 2021