Kouvolan seurakuntien kesä on täynnä toimintaa lapsille

Seurakunnat järjestävät kesällä retkiä, kerhoja, leirejä ja ohjattua toimintaa leikkipuistoissa. Elokuussa käynnistyy päiväkerhojen syyskausi.

Lapset askartelevat.

Seurakuntien kesäkerhoissa ja leireillä on askartelua ja muuta kivaa puuhaa.

Isien ja lasten leiri Hietoinrannan leirikeskuksessa 27.-29.8.

Leirillä on toimintaa isille ja lapsille yhdessä ja erikseen: saunomista, ulkoilua ja askartelua. Täysihoidon hinta isille on 40 € ja lapsille 20 €. Leirille otetaan 3,5-12-vuotiaita lapsia. Tiedustelut: David Paski 040 775 4931, david.paski@evl.fi. llmoittaudu leirille verkossa

Anjalankosken seurakunta järjestää koululaisten leirin

Koululaisten kesäleiri pidetään 3.-5. elokuuta Puhjonrannan leirikeskuksessa. Leirillä on monipuolista ohjelmaa: pelejä, leikkejä, raamattutuokioita ja uimista. Leirin hinta on 30 €. Ilmoittautuminen sähköisen linkin kautta 1.6.-11.7. osoitteessa kouvolanseurakunnat.fi/lapset. Lisätietoja Säde Suutarilta p. 040 7654 173.

Ohjattua toimintaa leikkipuistoissa Elimäellä ja Korialla 3.6.-5.8.

Elimäki-Koria-alueen varhaiskasvatuksen toimijat Elimäen seurakunta, MLL, perhekeskus ja avoin varhaiskasvatus järjestävät vapaamuotoista ulkoilutoimintaa perheille koko kesän ajan 3.6.-5.8. Toimintaa on maanantaisin Elimäellä kirkkopuiston leikkipaikalla klo 9.30-11.30 ja torstaisin Korialla Hiivurin leikkipuistossa klo 9.30-11.30. Jokaisella järjestävällä taholla on omat vastuuvuoronsa. Elimäen seurakunnan vuorot ovat 5.7. ja 12.7. Elimäen kirkkopuistossa sekä 8.7. ja 15.7. Hiivurin leikkipuistossa. – Suunnitelmissamme on järjestää puistoissa ainakin pienimuotoista askartelua, tehtäviä ja leikkivarjo, kertoo Elimäen seurakunnan lastenohjaaja Marika Lohman-Mettälä.

Kouvolan seurakunnalla Puhjonrannan retki, kesäleiri ja koululaisten kesäkerho

Kouvolan seurakunta järjestää lasten ja aikuisten retken Puhjonrantaan torstaina 3. kesäkuuta. Puhjonrantaan voi tulla joko klo 10-13 välisenä aikana tai illalla klo 16-19 välillä. Päivän ohjelmassa on ulkoilua, puuhaa ja pelailua. Lapsille on rakennettu luontopolku, jossa seikkailee Pikku Toukka. Polun voi hyvin kiertää myös rattaita työntäen. Mukaan otetaan omat eväät. Nuotiotulilla on mahdollisuus paistaa omia makkaroita. Seurakuntaa tarjoaa kahvia ja mehua. Puhjonrantaan tullaan omilla kyydeillä. Osallistuminen ei vaadi ennakkoilmoittautumista.

Kesäleiri 7-14-vuotiaille tytöille ja pojille järjestetään Puhjonrannassa 18.-20.6. Leirillä ulkoillaan ja tutkitaan ympäröivää luontoa, askarrellaan, leikitään ja lauletaan sekä tutustutaan Raamattuun. Leirin hinta on 30 €. Ilmoittautuminen leirille verkossa Tiedustelut: Teija Laine p. 040 579 6662.

Koululaisten kesäkerho kokoontuu Käpylän kirkolla 1.-22. heinäkuuta. Kerho on tarkoitettu 1-6-luokkalaisille lapsille. Syksyllä koulunsa aloittavia lapsia otetaan kerhoon mahdollisuuksien mukaan, jos ryhmässä on tilaa. Vanhemmat voivat tiedustella asiaa ensimmäisen kerhoviikon jälkeen. Kerhopäivät ovat maanantaista torstaihin klo 9-14 ja perjantaisin klo 9-13. Ilmoittautuminen kerhoon tapahtuu paikan päällä 1.7. alkaen.  Kerhoon otetaan mukaan omat eväät. Lisätietoja 30.6.-22.7. Anne Ketolalta puh. 040 7140565.

Kuusankoskella kesäkivaa kirkoilla ja varkkaleiri

Kuusankosken seurakunta järjestää perhekerhon Kuusankosken kirkon pihalla keskiviikkoisin 9.6. ja 16.6. klo 9-15 sekä Voikkaan kirkon pihalla torstaisin 7.6., 10.6., 14.6. ja 17.6. klo 9-15.
– Perhekerho tarjoaa lapsille ja aikuisille yhteistä kesäistä puuhaa turvallisesti ulkona. Kerho on maksuton eikä sinne tarvitse ilmoittautua. Kerhossa on kahvi- ja mehutarjoilu, kertoo varhaiskasvatuksen ohjaaja Satu Jääskeläinen.

Pytynlahden kesäkodilla järjestetään 17.-18.7. leiri 7-10-vuotiaille ja 18.-20.7. leiri 11-14-vuotiaille. Leireillä muun muassa askarrellaan ja pelaillaan. Yhden yön leirin hinta on 15 € / lapsi ja kahden yön leirin 30 € / lapsi. Ilmoittautuminen leireille ajalla 7.6.-4.7.2021 verkossa

Valkealan seurakunnan kesätoimintaa Niinirannassa

Niinirannassa järjestetään kesäkerho 4-6-vuotiaille 31.5.- 3.6. klo 9-12. Ohjelmassa on hartaus, askartelua, leikkiä ja ulkoilua. Kerhoon otetaan omat eväät. Ilmoittautuminen kerhoon 21.5. mennessä lastenohjaajille kerhoissa tai vastaava lastenohjaaja Nina Paavolalle p. 0400 726 828.

Päiväleirit 5-8-vuotiaille pidetään Niinirannassa kesäkuussa: 7.-11.6. ja 14.-17.6. klo 9.30-16 sekä 18.6. klo 9.30-14. Etusijalla 5-vuotiaista ovat kesäkuun loppuun mennessä viisi vuotta täyttävät.
– Leirille voi osallistua oman valinnan mukaan kaikkina kymmenenä päivänä tai muutamina päivinä.  Ohjelmassa on hartaus, askartelua, leikkiä, ulkoilua, ruoka ja välipala, kertoo vastaava lastenohjaaja Nina Paavola.
Leiripäivän hinta on 7 € / päivä. Ilmoittautuminen 21.5. mennessä p. 0400 726 828.

Kouluun lähtevien leiripäivä on Niinirannassa 9.8. klo 9.30-15. Ohjelmassa on hartaus, askartelua, leikkiä, ulkoilua, ruoka ja välipala sekä mahdollisuus saunomiseen ja uimiseen. Leirimaksu on 7 €. Ilmoittautuminen 14.6.-26.7. verkossa

Päiväkerhot 3-6-vuotiaille alkavat elokuussa

Päiväkerhot ovat 3-6-vuotiaille lapsille tarkoitettua maksutonta varhaiskasvatusta. Kerhoissa leikitään, lauletaan, askarrellaan ja kuunnellaan satuja sekä tutustutaan kirkkovuoteen ja Raamatun kertomuksiin. Vapaita kerhopaikkoja voi tiedustella lastenohjaajilta. Kerhoihin voidaan ottaa lisää lapsia, jos ryhmissä on tilaa.
Päiväkerhot Kouvolan seurakunnissa

Lasten kaikki kesätoiminta Kouvolan seurakunnissa