Radiojumalanpalvelus toisena pääsiäispäivänä Elimäeltä

Yle Radio 1 lähettää 5.4. klo 10 radiojumalanpalveluksen Elimäen seurakuntakeskuksesta. Pääsiäisen kaikki jumalanpalvelukset löytyvät verkosta.

Bändi soittamassa yhdessä harjoitustiloissa.

Elimäen seurakunnan nuorten bändi Suuri Rajaton Koti säestää 5.4. lähetettävän radiojumalanpalveluksen musiikkia. Kuva: Tero Pekkola

Toisena pääsiäispäivänä 5.4. klo 10 Yle Radio 1 lähettää jumalanpalveluksen Elimäen seurakuntakeskuksesta. Jumalanpalvelus löytyy myös Yle Areenasta.

Jumalanpalveluksen musiikkia on toteuttamassa myös Elimäen seurakunnan nuorten bändi Suuri Rajaton Koti. Bändissä soittavat Olli Pylkkönen, kitara, Silja Rantanen, laulu ja klarinetti, Tiia Tähtinen, laulu, Karita Rantanen, laulu ja huilu, Ville Vilkki, piano sekä nuorisotyönohjaaja Tero Pekkola, lyömäsoittimet ja kitara. Bändi säestää tuttuja pääsiäisvirsiä, mutta myös bändin omia sovituksia pääsiäismusiikista nuorekkaaseen makuun. Mukana ovat muun muassa Pekka Simojoen kappale Hän ei ole enää täällä ja Pekka Laukkarisen kappale Mestari ja minä.

Nuorten bändin jäsenet kertovat, että porukassa soittaminen ja laulaminen on paljon mukavampaa kuin yksin harrastaminen. Harjoituksissa on rento meininki, pääsee toteuttamaan itseään ja voi harjoitella siten kuin itsestä tuntuu hyvältä.
– Jokainen voi halutessaan opetella soittamaan uutta soitinta, ja instrumenttejakin voi vaihdella. Bändissä harrastaminen on täysin ilmaista, Elimäen seurakunnan bänditoiminnasta vastaava nuorisotyönohjaaja Tero Pekkola kertoo.

Tervetuloa verkkokirkkoon pääsiäispyhinä

Kouvolan seurakuntien jumalanpalveluselämä on runsasta tänäkin pääsiäisenä. Kaikki jumalanpalvelukset toteutetaan verkon välityksellä ilman läsnäolevaa seurakuntaa. Seurakuntalaiset voivat osallistua jumalanpalveluksiin kotoa käsin verkossa. Tiedot pääsiäisen jumalanpalveluslähetyksistä ja ehtoollisenvietoista Kouvolan seurakunnista löytyvät pääsiäissivustoltamme.

Fri Mar 26 07:00:00 EET 2021