Yhteinen kirkkovaltuusto valitsi puheenjohtajat ja yhteisen kirkkoneuvoston

Elina Lehtomäki jatkaa yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajana ja Tuula Rikala varapuheenjohtajana. Yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajana jatkaa Jouko Leppänen.

Puheenjohtajat seisovat Kouvolan Keskuskirkon alttarikaiteen edessä. Kaikilla on kasvomaskit.

Yhteisten hallintoelinten puheenjohtajat Elina Lehtomäki (vas.), Kimmo Ylikangas ja Tuula Rikala Kouvolan Keskuskirkossa. Puheenjohtajistoon kuuluu myös Jouko Leppänen.

Kouvolan seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto kokoontui vuoden ensimmäiseen kokoukseen 12. tammikuuta. Kirkkovaltuusto toimitti yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan sekä yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajan vaalin. Lisäksi valtuusto valitsi jäsenet seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkoneuvostoon.

Kirkkojärjestyksen mukaan yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajat sekä yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja ja jäsenet valitaan yhteisen kirkkovaltuuston jäsenten keskuudesta kirkkovaltuuston nelivuotiskauden ensimmäisenä ja kolmantena vuonna. Valtuuston valitsemat luottamushenkilöt toimivat tehtävässään toimikauden loppuun 31.12.2022 saakka.

Elina Lehtomäki valittiin uudestaan kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi

Yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti Elina Lehtomäki Anjalankosken seurakunnasta. Lehtomäki on toiminut puheenjohtajana valtuustokauden ensimmäiset kaksi vuotta ja jatkaa samassa tehtävässä.
– Haluan esittää nöyrimmät kiitokset tästä luottamuksesta. Olen päässyt puheenjohtajan tehtävässä näköalapaikalle, ja oppinut paljon näiden kahden vuoden aikana. Olen iloinnut puheenjohtajistomme kesken vallitsevasta syvästä yhteisymmärryksestä ja yhtymän johtavien virkamiesten kanssa tehdystä hyvästä yhteistyöstä. Lämmin kiitos teille, Elina Lehtomäki sanoi kiitospuheessaan yhteiselle kirkkovaltuustolle.

Myös muut puheenjohtajavalinnat toteutuivat yksimielisesti. Tuula Rikala sekä Jouko Leppänen valittiin jatkokaudelle luottamustehtävissään puheenjohtajistossa. Tuula Rikala Kuusankosken seurakunnasta valittiin yhteisen kirkkovaltuuston varapuheenjohtajaksi. Yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin Jouko Leppänen Kouvolan seurakunnasta. Jouko Leppäsen henkilökohtaiseksi varajäseneksi valittiin Jutta Ojanen Kouvolan seurakunnasta.

Valtuusto valitsi jäsenet yhteiseen kirkkoneuvostoon vuosiksi 2021-2022

Kirkkovaltuusto valitsi kokouksessaan kymmenen yhteisen kirkkoneuvoston jäsentä toimikaudelle 2021-2022. Yhteisen kirkkoneuvoston kokoonpano säilyi samana. Kaikille jäsenille valittiin henkilökohtainen varajäsen.

Anjalankosken seurakunnasta:
Hannele Viljakainen, varajäsen Merja Rasi
Alpo Jaakkola, varajäsen Hannu Tuomala
Elimäen seurakunnasta:
Mia Ylä-Outinen, varajäsen Helena Lehtola
Tero Hinkkanen, varajäsen Tero Lehtinen
Kouvolan seurakunnasta:
Marjo Brownie, varajäsen Mervi Heinola
Antero Rossi, varajäsen Keijo Kaskiaho
Kuusankosken seurakunnasta:
Ritva Janhunen, varajäsen Leena Inkilä
Juha Vainio, varajäsen Jyrki Lindberg
Valkealan seurakunnasta:
Kiia Piepponen, varajäsen Kari Pasi
Sakari Smeds, varajäsen Liisa Nurmi

Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajana aloittaa maaliskuussa kirkkoherra Arto Helle

Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli nimittää yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajan virkamääräyksellä Kouvolan seurakuntayhtymän kirkkoherrojen keskuudesta. Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli valitsi viime lokakuussa Valkealan seurakunnan kirkkoherra Arto Helteen yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajaksi toimikauden 2022 loppuun saakka. Arto Helle aloittaa Kouvolan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajana maaliskuun 2021 alusta virkavapaansa jälkeen. Siihen saakka yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajan tehtävässä jatkaa Kuusankosken kirkkoherra, TT Kimmo Ylikangas.
oontuu seuraavan kerran 10. kesäkuuta.

Lue lisää päätöksenteosta Kouvolan seurakuntayhtymässä.

Wed Jan 13 11:19:00 EET 2021