Jouluradion Hoosiannan versioi Vaskivuoren lukion kamarikuoro

Jouluradion Hoosiannan toteuttaa tänä vuonna Vaskivuoren lukion kamarikuoro. Virsisovitus saa ensiesityksensä Jouluradiossa 29.11. klo 00.00.

Riemullinen ryhmäkuva kamarikuoron jäsenistä ilmahypyn aikana.

Vaskivuoren lukion kamarikuoro versioi tänä vuonna Hoosianna-hymnin Jouluradiolle. Kuva: Marko Kalmari

Jouluradion Hoosianna-virren sovitus kaikuu tänä vuonna Vaskivuoren lukion kamarikuoron laulamana. Korona-keväänä kamarikuoro julkaisi virtuaalikuoroesityksenä Pelottomien riemulaulun, josta tuli somehitti.
Hoosianna-sovitus saa ensiesityksensä Jouluradiossa ensimmäisenä adventtina 29.11. puoliltaöin. Kouvolassa Jouluradio kuuluu taajuudella 94,4 sekä verkossa osoitteessa jouluradio.fi.

Vaskivuoren kamarikuoron johtaja ja musiikin maisteri Jonna Vehmanen toteaa, että Hoosiannan tekeminen on ollut huippuhommaa. Alkusyksynä valmistunut Hoosianna-sovitus on äänitetty parin viikon aikana. Hoosianna-videota on kuvattu ympäri Myyrmäkeä, jossa Vaskivuoren lukio sijaitsee.

Hoosianna soi a capellana

Vaskivuoren kamarikuoro on 40 laulajan sekakuoro. Kovatasoinen kuoro on valittu Yleisradion vuoden nuorisokuoroksi.
”Kun instrumenttina on käytössä nuorisokuoro, niin lähdin miettimään sovitusta, joka olisi tälle kokoonpanolle ominaista, helppoa ja mukavaa laulettavaa. En lähtenyt hakemaan mitään isompia kikkailuja, vaan tämä on perinteisempi versio. Sellainen kaunis, pitkää linjaa ja kuulautta edustava a capella-sovitus”, kuoronjohtaja Jonna Vehmanen paljastaa. ”Hoosiannassa soi jouluinen ja kaunis tunnelma.”

Jouluradion Hoosianna kajahtaa nyt yhdeksättä vuotta uutena sovituksena. Vuosien saatossa Hoosianna on kuultu esimerkiksi Pastori Piken, Tuure Kilpeläisen ja Kaihon karavaanin, Kerkko Koskinen Kollektiivin, Jesse Kaikurannan ja Lenni-Kalle Taipaleen sekä Katja Lapin ja Nina Tapion versioimina.

Jouluradio soi Kouvolassa taajuudella 94,4

Jouluradio löytyy Kouvolassa radiokanavataajuudelta 94,4 MHz sekä kaapelitaajuudelta 103,2 MHz (Telia). Verkossa joulumusiikkia ilman mainoksia voi kuunnella osoitteessa jouluradio.fi. Verkosta löytyvät myös yhdeksän monimuotoista Jouluradion nettiradiokanavaa, jotka soittavat joulumusiikkia jokaiseen makuun. Kouvolan alueen radiotaajuuden alueen asukkaille tarjoaa Kouvolan seurakunnat.

Kuuntele Jouluradiota verkossa.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Wed Nov 25 09:00:00 EET 2020