Seurakunnat kiittävät paikallisia säätiöitä lahjoituksesta avustustyöhön

Kuusankosken, Elimäen ja Valkealan seurakunnat sekä Jaalan kappeliseurakunta ovat saamassa merkittävän lahjoituksen diakonian avustustyöhönsä.

Iäkäs rouva ruokailemassa pöydän ääressä. Nuori nainen on auttamassa rouvaa ruokailussa. Molemmat hymyilevät.

Seurakuntien diakoniatyöstä voi saada henkistä ja hengellistä tukea sekä käytännnön apua omaan arkeen. Kuva: Adobe Stock

Lahjoittajina ovat Jaalan kotiseutusäätiö, Jaalan, Elimäen ja Valkealan kehittämissäätiö ja Kymin Osakeyhtiön 100-vuotissäätiö.
- Iloitsemme siitä, että seurakuntien diakoniatyö katsotaan niin luotettavaksi kanavaksi, että sen kautta halutaan kohdistaa apua sellaisiin tarpeisiin, mihin yhteiskunnan tuki ei pysty vastaamaan. Tämä oli positiivinen yllätys, seurakuntapastori Ari Luomajoki Valkealan seurakunnasta sanoo.

Säätiöt myöntävät yhteensä 75.000 euroa tukea seurakuntien diakoniatyön kautta eteenpäin jaettavaksi apua tarvitseville. Jaalan kotiseutusäätiö tukee Jaalan alueen diakoniatyötä. Jaalan, Elimäen ja Valkealan kehittämissäätiö tukee Jaalan, Elimäen ja Valkealan alueiden diakoniatyötä. Kymin Osakeyhtiön 100-vuotissäätiö tukee Kuusankosken alueen diakoniatyötä.
Lahjoitusvarat on tarkoitettu käytettäväksi pandemian ajalle, joten niiden käyttöaika on tarpeen mukaan kuluvaa kalenterivuotta pidempi.

Lahjoitusvarat käytetään perheiden ja yksittäisten henkilöiden hätään

- Edellä mainitut säätiöt ovat jälleen kerran osoittaneet olevansa hyväntekijöitä. Säätiöt mahdollistavat merkittävällä tavalla hyvien tekojen ja asioiden toteutumisen tällä seudulla. Todennäköisesti koronatilanne tulee lisäämään seurakuntien diakonia-avun tarvetta varsinkin pidemmällä aikavälillä, joten nyt myönnetyt varat tulevat todelliseen tarpeeseen, Kuusankosken seurakunnan kirkkoherra Kimmo Ylikangas arvioi.

Lahjoitusvarat käytetään perheiden ja yksittäisten henkilöiden hätään, joka on aiheutunut koronapandemiasta. Elämäntilanne on voinut joutua ahdinkoon muun muassa sairastamisen, työn menetyksen tai muuttuneiden olosuhteiden takia.
- Seurakunnan diakoniatyöntekijät ovat juuri sinua varten. Kuuntelemme, annamme taloudellista apua ja jaamme lahjoitustuotteita. Etsitään yhdessä uusia polkuja ja voimavaroja muutokseen, diakoni Helena Puhakka Elimäen seurakunnasta sanoo.
- Ole rohkeasti yhteydessä oman seurakuntasi diakoniatyöntekijään, jos tarvitset apua, Helena Puhakka rohkaisee.

Linkki: Ota yhteyttä oman kotiseurakuntasi diakoniatyöhön.

Mon May 11 10:46:14 EEST 2020