Psalmeista apua ja voimaa

Helmikuun alussa Kouvolassa kuullaan harvinainen konserttikokonaisuus, jonka ohjelma koostuu pelkästään psalmeista. Niitä luetaan ja lauletaan konserteissa Elimäen ja Valkealan kirkoissa ja Kouvolan Keskuskirkossa.
Konsertissa esiintyvät Helena Berg, Teemu Kääriäinen, Mari Lehtinen, Ville Perkkiö, Terhi Solanterä, Suvi S...

Laulajat Helena Berg, Teemu Kääriäinen, Mari Lehtinen, Ville Perkkiö, Terhi Solanterä ja Suvi Suokas esittävät psalmeja Pekka Ainalin säestyksellä.

Konserttien ohjelmassa on paljon tuttuja psalmeja, jotka puhuttelevat kuulijaa musiikin kautta. Konserteissa kuullaan muun muassa psalmi 108 (Minun sydämeni on valmis, Jumala) ja psalmi 91 (Joka Korkeimman suojassa istuu). Psalmista 23 (Herra on minun paimeneni) kuullaan viisi eri sävellystä eri kielillä.

Laulajat Helena Berg, Teemu Kääriäinen, Mari Lehtinen, Ville Perkkiö, Terhi Solanterä ja Suvi Suokas esittävät psalmeja eri kokoonpanoissa. Pianistina ja urkurina toimii Pekka Ainali. Tilaisuudessa on musiikkia eri aikakausilta, säveltäjinä muun muassa Schütz, Schubert, Mendelssohn, Dvorak ja Erkkilä. Ohjelman on suunnitellut ja valmentanut Taru Sippola.

Psalmi-konsertit:

Ti 4.2. klo 18 Elimäen kirkko
To 6.2. klo 18 Valkealan kirkko
La 8.2. klo 18 Kouvolan Keskuskirkko

Tilaisuuksiin on vapaa pääsy. Kolehti kerätään lopuksi ovilla, ja tuotto menee kouvolalaisten lasten ja nuorten hyväksi kunkin seurakunnan diakoniatyön kautta.

Lisätietoja:

Mari Lehtinen