Myllykosken kirkon laajennustyö on käynnissä

Myllykosken kirkon laajennusosa valmistuu syksyllä 2020.
Myllykosken kirkon rakennustyömaa, jossa on käynnissä paalutustyö. Kuvan on ottanut Sami Viitalo.

Myllykosken kirkon rakennustyömaa on edennyt paalutusvaiheeseen. Kuva: Sami Viitalo

Myllykosken kirkon laajennuksen rakennustyöt ovat käynnistyneet lokakuussa. Laajennusosan on tarkoitus valmistua syksyn 2020 aikana.

Myllykosken kirkon aidatulla rakennustyömaalla on maankaivuutyöt saatu valmiiksi ja seuraavaksi alkaa kirkon uudisosan paalutus.
– Kirkon laajennustyön alku on sujunut hyvin, kertoo kiinteistöpäällikkö Jukka Reijo Kouvolan seurakuntayhtymästä.
Rakennusurakoitsijana hankkeessa toimii Rakennusliike PK-Insinööritoimisto Oy, sähköurakoitsijana KVL Sähköasennus Oy ja LVIA-urakoitsijana IUI-Talotekniikka Oy. Kohteen valvojana toimii Insinööritoimisto Metsärinne Oy. Laajennusosa toteutetaan kirkon suunnittelukilpailun voittaneen Arkkitehtitoimisto Opus Oy:n Triadi-työn pohjalta.

Toiminta kirkossa jatkuu normaalisti remontin ajan

Anjalankosken seurakunnan toiminta Myllykosken kirkossa jatkuu normaalisti remontin ajan.
– Laajennustyön aikana pyritään huomioimaan se, että kirkon käyttö voi toteutua ilman suurempia häiriöitä, Jukka Reijo sanoo.

Kouvolan seurakuntayhtymä on varannut Myllykosken kirkon laajennusosan rakentamiskustannuksiin 2,9 miljoonaa euroa.

2019-11-11 16:11:00.0