Keskuskirkon mattoremontti siirtää jumalanpalvelukset Maria-saliin

Kouvolan Keskuskirkossa on parhaillaan käynnissä kirkon kokolattiamaton vaihto.
Kouvolan Keskuskirkon esineistöä suojataan muoveilla mattoremontin ajaksi.

Kouvolan seurakuntayhtymän kiinteistöpalvelujen työntekijät ja Kouvolan seurakunnan vapaaehtoiset valmistelivat talkoilla Keskuskirkon mattoremonttia. Kuva: Martti Kivistö

Keskuskirkon kokolattiamatto uusitaan ensimmäisen kerran kirkon 40-vuotisen historian aikana.
Mattoremontti käynnistyi 4. marraskuuta talkoilla, jossa kirkko suojattiin asianmukaisesti, penkit pinottiin ja alttaria siirrettiin. Mattoremontti kestää kolme viikkoa.

Keskuskirkossa järjestettävät sanajumalanpalvelukset siirtyvät Kouvolan seurakuntakeskuksen Maria-saliin sunnuntaina 10. marraskuuta ja sunnuntaina 17. marraskuuta. Kyseisinä sunnuntaina Käpylän kirkossa vietetään messu.
Ensi vuoden alussa Keskuskirkossa käynnistyy urkujen täyshuolto, joka valmistuu kevättalven aikana. Urkujen huollon aikana Keskuskirkko on käytössä normaalisti, ja urkusäestys toteutetaan virtuaaliuruilla.

Kouvolan seurakuntakeskuksessa tilajärjestelyjä

Kouvolan seurakuntakeskuksessa toteutetaan tilajärjestelyjä, joilla valmistellaan Kouvolan aluekeskusrekisterin aloitusta 1.1.2020 alkaen. Seurakuntakeskuksen toisessa kerroksessa sijaitseva kirkkoneuvoston sali siirtyy aluekeskusrekisterin käyttöön. Tilassa kokoontuneille Kouvolan seurakunnan pienryhmille järjestetään korvaavat tilat.

Fri Nov 08 12:41:00 EET 2019