Kirkkomusiikinpäivää juhlitaan Kuusankoskella kuorokonsertein

Kuusankosken kirkossa järjestetään syyskuussa kaksi kuoromusiikin konserttia. Kuorokonsertit juhlistavat 19. syyskuuta vietettävää Kirkkomusiikin päivää.

Kymenlaakson kanttorikuoro

Kirkkomusiikin päivää vietetään nyt valtakunnallisesti toista kertaa. Päivän tavoitteena on saada näkyvyyttä ja kuuluvuutta kirkkomusiikille sekä saada uusia ihmisiä mukaan kirkkomusiikkitoimintaan. Päivän aikana on luvassa lukuisa määrä erilaisia tilaisuuksia eri puolilla Suomea, mm. yhteislaulutilaisuuksia, koulutuksia ja konsertteja. Kirkkomusiikin päivän suojelijana toimii tänä vuonna arkkipiispa Tapio Luoma.

Pohjolan Valoa sunnuntaina 15.9. klo 18

Kymenlaakson kanttori-urkuriyhdistyksen kanttorikuoro esittää Pohjolan Valoa -konsertissaan pohjoismaisten säveltäjien kuoroteoksia sekakuorolle sekä nais- ja mieskuorolle. Kanttori-urkuriyhdistys toteuttaa vuosittain konsertteja eri puolilla Kymenlaaksoa ja näin rikastuttaa kirkkomusiikkia eri seurakuntien piirissä. Yhdistys täyttää tänä vuonna 94 vuotta.

Suomalaisia sävelkuvia torstaina 19.9. klo 19

Valtakunnallisena Kirkkomusiikin päivänä Kuusankosken kirkossa kuullaan suomalaisten säveltäjien kuoro- ja pianoteoksia Suomen kuvataiteen kultakauden maalauksilla väritettynä. Konsertissa kuullaan mm. säveltäjien Heino Kasken, Selim Palmgrenin ja Ilkka Kuusiston musiikkia lauluyhtye Nox Cantoresin esittämänä. Kuoronjohtajana toimii kanttori Terhi Paukku.

Lisätietoja:

Marianna Pellinen