Uusi yhteinen kirkkovaltuusto valitsi uudet puheenjohtajat

Kouvolan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston uusi puheenjohtaja on Elina Lehtomäki. Valtuuston varaanpuheenjohtajaksi valittiin Tuula Rikala. Yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajana aloittaa Jouko Leppänen.
Yhteisten hallintoelinten puheenjohtajat Elina Lehtomäki, Tuula Rikala ja Jouko Leppänen.

Kouvolan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi on valittu Elina Lehtomäki (oik.), varapuheenjohtajaksi Tuula Rikala ja yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi Jouko Leppänen.

Kouvolan seurakuntayhtymän uusi yhteinen kirkkovaltuusto aloitti nelivuotiskautensa 17. tammikuuta Kuusankoskella. Valtuuston ensimmäisessä kokouksessa valittiin valtuuston puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja sekä yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja sekä jäsenet. Lisäksi valtuusto valitsi jäsenet yhtymän työalojen johtokuntiin.

Kouvolan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti Elina Lehtomäki Anjalankosken seurakunnasta.

– Otan tehtävän vastaan nöyrin mielin ja avoimin ajatuksin. Tämä on mahdollisuus rakentaa seurakuntayhtymän tulevaisuutta yhdessä eteenpäin. Olen päiväkerholaisesta kasvanut tähän kohtaan. Olen työskennellyt Anjalankosken seurakunnassa kolmen eri kirkkoherran työparina luottamushenkilönä. Työskentelen koulumaailmassa opettajana ja rehtorina. Näen minne Suomen ja kirkon tulevaisuus menee, ja voin tätä tietoa hyödyntää puheenjohtajan tehtävässä, Elina Lehtomäki totesi puheessaan yhteiselle kirkkovaltuustolle.

Myös muut puheenjohtajavalinnat toteutuivat yksimielisesti. Kirkkovaltuuston varapuheenjohtajaksi valittiin Tuula Rikala Kuusankosken seurakunnasta. Yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin Jouko Leppänen Kouvolan seurakunnasta. Jouko Leppäsen varajäseneksi valittiin Jutta Ojanen Kouvolan seurakunnasta. Valittujen puheenjohtajien toimikausi kestää vuoden 2020 loppuun.

Yhteisen kirkkoneuvoston jäsenet 2019–2020

Kirkkovaltuusto valitsi kokouksessaan kymmenen yhteisen kirkkoneuvoston jäsentä.

Hannele Viljakainen, varajäsen Merja Rasi

Reino Grönlund, varajäsen Jyrki Lindberg
Hannele Littman, varajäsen Leena Inkilä
Leo Pyöriä puheenjohtaja, varajäsen Erkki Lehto

Lisäksi valittiin Kouvolan IT-aluekeskuksen johtokuntaan 2019–2022 jäseneksi Kouvolan seurakuntayhtymän hallintojohtaja, ja hallintojohtajan varajäseneksi Kari Toivonen Kouvolan seurakunnasta. Matti Ilmivalta aloittaa virassaan hallintojohtajana 1. maaliskuuta.

Tutustu Kouvolan seurakuntayhtymän hallintoelimiin.

Fri Jan 18 15:04:00 EET 2019