Mikkelin hiippakunnan kerhonohjaajapäivät Kuusankoskella 19.1.2019

Lauantaina 19. tammikuuta kokoontuu Kuusankoskelle reilut 150 Mikkelin hiippakunnan seurakuntien varhaisnuorisotyön harraste- ja toimintakerhojen ohjaajaa ja työntekijää hiippakunnalliseen kerhonohjaajapäivään, jonka otsikkona on #virtaa.

Kerhonohjaajat, jotka ovat iältään 14–18-vuotiaita, toimivat koulutettuina ohjaajina 7-14-vuotiaille tytöille ja pojille. Vuotuinen kerhonohjaajapäivä kokoaa yhteen ohjaajia tapaamaan toisiaan ja saamaan virikkeitä ja ideoita omaan toimintaansa. Yhdeksässä toimintapisteessä, työpajassa  osallistujat voivat saada tiedollisia, toiminnallisia ja virkistyksellisiä virikkeitä ohjaamiseensa. Työpajojen pitäjinä toimivat pääosin paikalliset osaajat. Kerhonohjaajat voivat päivän aikana kokeilla vaikkapa Raamattucooperia, tehdä soittimia kierrätysmaterialista, heittäytyä luovuuteen kuvien tai tanssin kautta ja saada virikkeitä kerhohartauksien toteuttamiseen.

Päivä päättyy yhteiseen nuorten toteuttamaan messuun klo 16.15 alkaen Kuusankosken kirkossa.

Päivän järjestelyissä ovat mukana Nuoren kirkon Kaakkois-Suomen piiri ry., Kouvolan seurakuntayhtymä, Mikkelin hiippakunta ja Agricola-opintokeskus.

Thu Jan 17 14:17:00 EET 2019