Joulu Kouvolan seurakunnissa

Kirkko täynnä ihmisiä laulamassa Kauneimpia Joululauluja

Joulua vietetään Jeesus-lapsen syntymän muistoksi. Jeesus syntyi ihmiseksi ihmisten keskelle. Jeesuksen syntymän tarkkaa ajankohtaa ei tiedetä, mutta syntymäjuhlaa alettiin viettää 25. joulukuuta 300-luvun alkupuolella, kun kristinuskosta tuli Rooman valtakunnassa valtionuskonto. Kristillinen joulu alkaa jouluaaton ja joulupäivän välisenä yönä ja jatkuu loppiaiseen 6.1. asti.

Aattohartaudet ja yömessut ovat joulun suosituimpia kirkkoja

Joulun merkittävyyttä korostaa sen monipäiväinen vietto. Juhla alkaa kirkoissakin jo jouluaattona, joka on suosittu joulukirkkopäivä.

Kouvolan evankelis-luterilaiset seurakunnat järjestävät yhteensä 30 jouluaaton tilaisuutta kirkoissa, kappeleissa ja hautausmailla. Iltapäivän aattohartaudet kokoavat erityisesti lapsiperheitä. Jouluaaton päivähartauksien lisäksi aattoyön messut ja hartaudet ovat kasvattaneet suosiotaan. Kouvolassa järjestetään jokaisessa paikallisseurakunnassa 24.12. iltakirkko tai jouluyön messu. Kuusankosken kirkossa on iltakirkko kello 22. Jouluyön messua vietetään kello 22 Keskuskirkossa ja Valkealan kirkossa, ja kello 23 Myllykosken ja Elimäen kirkoissa.

Katso jouluajan tilaisuudet Kouvolan seurakunnissa tästä

Tue Dec 18 13:05:00 EET 2018