Sonuksen joulu soi Keskuskirkossa 12. joulukuuta

Chimeskellot

Sonuksen joulukonsertissa kuullaan myös chimeskellomusiikkia, jota esittää Kouvolan seurakunnan kelloyhtye. Kuva: Anna Ojala

Sonus-kuoron joulukonsertissa 12. joulukuuta kuullaan rakastettua joulumusiikkia eri maista. Keskuskirkossa järjestettävän konsertin ohjelma sisältää joulumusiikkia muun muassa Suomesta, Ruotsista, Ranskasta ja Englannista.

Konsertin huipentaa Halleluja-osa Händelin Messias-oratoriosta. Pianistina ja urkurina toimii Pekka Ainali. Sellosolistina on Auroora Perttunen ja chimeskellomusiikkia esittää Kouvolan seurakunnan oma kelloyhtye.

Sonus on ilahduttanut kuulijoita jo 38 vuoden ajan

Tänä syksynä Sonus-kuoro aloitti toimintakauden uuden johtajansa, Mari Lehtisen kanssa. Musiikin maisteri, laulupedagogi Mari Lehtisellä on pitkä kokemus kuorotyöstä erilaisten kuoromuotojen kanssa. Lehtinen toimii Kouvolan seurakunnan ylimmän asteen kanttorin virassa ja musiikkityön työalavastaavana.

Kuoronjohtajana Mari Lehtinen haluaa kehittää kuoron sointia kiinnittämällä huomiota äänenmuodostukseen ja kuoroilmaisuun.
– Tavoitteena on luoda tunnelmia ja tulkintoja, jotka koskettavat, Lehtinen sanoo.

Sonus on ilahduttanut kuulijoitaan jo 38 vuoden ajan. Pekka Ainali perusti kuoron vuonna 1980 ja johti sitä vuoteen 2016 asti. Vuosina 2016–2018 kuoroa johti Säde Bartling. Sonus-kuoro on kuoroyhdistys, joka toimii Kouvolan seurakunnan piirissä. Kuoro esiintyy konserteissa, jumalanpalveluksissa, musiikkitapahtumissa ja erilaisissa juhlissa. Se on tehnyt lukuisia konserttimatkoja Suomeen ja ulkomaille, Kanadaa ja Yhdysvaltoja myöten.

Sonuksen joulu Kouvolan Keskuskirkossa ke 12.12. klo 19.

2018-12-03 10:48:00.0