Kouvolassa kirkkoja avoinna kesävieraille

Kouvolassa on kesällä auki neljä tiekirkkoa, jotka ovat avoinna hiljentymistä ja tutustumista varten. Tiekirkkoina palvelevat Elimäen kirkko, Jaalan kirkko, Kouvolan Keskuskirkko sekä Valkealan kirkko.

Tiekirkkojen lisäksi Kuusankosken kirkossa järjestetään lapsille ja perheille ohjelmaa kesäkuussa 4.–15.6. Tarjolla on kesäperhekerhoja, lauluhetkiä, ihmettelyhetkiä nukkealttarin äärellä ja mahdollisuus kiivetä kirkon torniin.

Tiekirkot avaavat ovensa kesäkuusta koulujen alkuun asti

Noin 260 Suomen Tiekirkkoa etelästä pohjoiseen avaa jälleen ovensa kesäteillä kulkevien iloksi. Tiekirkkoihin voi pysähtyä taivaalliselle tauolle kesäkuusta aina koulujen alkuun asti. Kirkkojen aukioloajat vaihtelevat kirkoittain.

Tiekirkot on koottu tiekirkot.fi-verkkopalveluun, jonne on listattu myös kirkkojen aukioloajat. Sivuston Google-pohjainen kartta ja reittihaku neuvovat tarkan sijainnin ja ajo-ohjeet perille. Teiden varsilla avoimiin kirkkoihin johdattavat tutut Tiekirkko-liikennemerkit.

Kouvolan avoinna olevat kirkot:

• Elimäen kirkko 12.6.–10.8. ma-pe klo 11–15. Kahvila ja käsityömyyntiä. Joka maanantai hartaus klo 12.
  • Kouvolan Keskuskirkko 4.6.–5.8. ma-pe klo 10–16, la-su klo 10–14
  • Kuusankosken kirkko 4.–15.6. ma-pe klo 9–15
  • Jaalan kirkko 3.6.–5.8. ma-to klo 9–15, pe klo 9–13. Lähetyksen kesäkahvila kirkon seurakuntasalissa ti ja to klo 10–15, sunnuntaisin kirkkokahvit.
  • Valkealan kirkko 4.6.–12.8. ma-pe klo 11–15. Hartaus heinäkuussa keskiviikkoisin klo 12, opastus ja kahvi.

Kirkot ovat kiinni juhannusaattona 22.6.

Fri Apr 27 13:42:00 EEST 2018