Hoosianna-kirkot aloittavat joulukauden seurakunnissa

Nainen sytyttää adventtikynttilän

Hoosianna-hymni kajahtaa kirkoissa ympäri Kouvolaa ensimmäisenä adventtisunnuntaina 3. joulukuuta. Ensimmäinen adventti aloittaa Kouvolan seurakuntien vilkkaan joulusesongin.

Hoosianna-hymnistä kuullaan myös aivan uusi versio Tuure Kilpeläisen ja Kaihon Karavaanin esittämänä Jouluradiossa, joka kuuluu Kouvolassa taajuudella 94,4. Hoosianna kajahtaa eetterissä keskiyöllä 3.12. aloittaen ensimmäisen adventin.

Valtakunnallisesti ensimmäinen adventti on heti jouluaaton jälkeen suosituin kirkkopyhä. Silloin muistellaan Jeesuksen ratsastamista aasilla palmunlehväin reunustamaa kunniakujaa pitkin iloitsevan kansan saattelemana. Riemulauluin alkavalla juhlalla kristikunta ympäri maailmaa valmistautuu joulun, Jeesuksen syntymäjuhlan, viettoon, joista neljää edeltävää sunnuntaita kutsutaan adventtisunnuntaiksi.

Ensimmäinen adventtisunnuntai 3.12. Kouvolan seurakunnissa:

Anjalankoski:
Messut klo 10 Anjalan kirkossa, klo 10 Sippolan kirkossa, klo 13 perhemessu Inkeroisten kirkossa, klo 16 messu Myllykosken kirkossa.

Lähetyksen joulumyyjäiset klo 11-13 Sippolan srk-talossa. Puuro ja torttukahvit.

Perinteinen Adventtijuhla klo 13 Elomaan talossa joululaulujen merkeissä. Tarjoilua, arvontaa, käsitöitä.

Elimäki:
Hoosiannakirkko klo 10 Elimäen kirkossa. Seimen avaus ja torpparimarkkinat klo 11.30-14 seurakuntakeskuksessa. Puuro- ja torttukahvit pikkusalissa.

Hoosiannakirkko ja perhemessu klo 12 Korian kirkossa. Kirkkokahvit.

Jaala:
Perhejumalanpalvelus klo 10 Jaalan kirkossa: lasten Kauneimmat Joululaulut, Lauluvaunu-kuoro. LC-Jaalan kirkkopyhä. Kirkkokahvit.

Jouluyön tarinoita -konsertti Jaalan kirkossa klo 18. Mira Kunnasluoto, laulu, Kirsi Saari, piano.

Kouvola:
Messu klo 10 Keskuskirkossa.
Perhekirkko ja pipareiden leivontaa Käpylän kirkossa: Piparinleivontaa klo 12.20. alkaen. Piparit herkutellaan kirkon jälkeen. Perhekirkko klo 13.

Kuusankoski:
Messu klo 10 Kuusankosken kirkossa.

Armas Maasalon Adventtivesper klo 17 Voikkaan kirkossa. Kuusankosken Kirkkokuoro.

Valkeala:
Messu klo 10 Valkealan kirkossa. Messun jälkeen jouluaskartelua seurakuntakeskuksen yläsalissa klo 11.30-13.00. Tarjolla joulupuuroa.

Messu klo 13 Tuohikotin kyläkirkossa.

Kauneimmat Joululaulut Utissa: klo 15 Lasten Kauneimmat ja klo 17 Kauneimmat Joululaulut Niemelän navetassa, Utintie 167.

Katso seurakuntien joulutapahtumat adventista loppiaiseen tästä

Jouluradio Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2017-11-28 11:29:20.0