Papista juttuseuraa Kouvolan torilla kesäkeskiviikkoisin

Kouvolan papit jalkautuvat torille juttelemaan ihmisten kanssa vaikka kahvikupin äärellä. Juttuaiheet voivat olla niin arkisia kuin vakaviakin. Papille saa puhua kaikesta.

Valkoinen kahvikuppi, johon kaadetaan kahvia pannusta. Vierellä valkoinen lautanen, jossa on vaalea sämpylä...

Papin kanssa voi istahtaa vaikka kahvilan pöydän ääreen juttelemaan kahvikupillisen ajaksi.

Kouvolan seurakunnan papit jalkautuvat jälleen Kouvolan torille kesäkeskiviikkoisin kello 13-14.30. Torilla on kesän ajan tuttuun tapaan myyjiä ja kahvilatoimintaa, mikä houkuttelee ihmisiä paikalle. Pappi on torilla tavattavissa, ja hänen kanssaan voi tulla vapaasti juttelemaan. Sateen sattuessa papin löytää jostain alueen kahvilasta, katoksesta tai sateenvarjon alta.

- On tärkeää, että seurakunta on siellä, missä ihmisetkin. Tori on kiva kesäinen kohtaamispaikka. Ajankohtakin on valittu vähän sen mukaan, että se on sopivasti iltapäiväkahvien aikaan, kappalainen Kaija-Liisa Lindberg Kouvolan seurakunnasta kertoo.

Lindbergin lisäksi kesän aikana Kouvolan torilla on tavattavissaan vuorollaan Ulla Koskinen, Maarit Hirvelä, Laura Kalenius, Saara-Maria Jurva, Tuija Nuutinen ja Janne Turunen

Ihan mistä tahansa aiheesta voi tulla juttelemaan

Kouvolan seurakunnan seurakuntapastori Laura Kalenius on ensimmäistä kesää päivystämässä torilla. Hän odottaa avoimin mielin kohtaamisia ja juttutuokioita.

- Ihan mistä tahansa aiheista voi tulla juttelemaan, niin vakavista kuin arkisemmistakin. Voidaan jutella vaikka säästä, kesästä tai lomasuunnitelmista. Ihan hyvin voi tulla kyselemään myös seurakunnan toiminnasta, Kalenius rohkaisee.

Papit tavattavissa Kouvolan torilla kello 13-14.30

31.5. Ulla Koskinen