Sanaa ja soppaa Kuusankosken kirkossa

Matalan kynnyksen ruokailu- ja ehtoollishetki yhdessä tehden ja ollen sunnuntaina 26.2. klo 17 Kuusankosken kirkossa.

Vapaaehtoinen annostelee soppaa lautaselle.

Vapaaehtoiset ovat mukana Sanaa ja soppaa -tilaisuuksien tarjoilujen valmistamisessa ja vastaavat myös tarjoilusta. (Kuva: Adobe Stock)

Sanaa ja soppaa -tilaisuuden alussa on ruokailu, jonka jälkeen pidetään ehtoollishartaus. Hartauden jälkeen on vielä mahdollisuus jäädä hetkeksi kahville. Tilaisuus järjestetään vapaaehtoisvoimin: tarjoilut järjestetään itse, ja vapaaehtoiset ovat mukana tarjoilujen valmistamisessa ja vastaavat tarjoilusta.

Kevään muut Sanaa ja soppaa -tilaisuudet ovat Kuusankosken kirkossa sunnuntaina 26.3. ja 30.4. klo 17.

Toiveena on tekijöidensä näköinen tilaisuus

Kevään ensimmäisessä Sanaa ja soppaa -tilaisuudessa mukana olevat pastori Tomi Päivinen ja kanttori Ville Perkkiö kertovat, että Kuusankosken seurakunnassa on jo jonkin aikaa mietitty matalan kynnyksen tilaisuuden järjestämistä vaihtoehdoksi perinteiselle sunnuntaiaamun jumalanpalvelukselle.
– Tällaisesta tapahtumasta on saatu muissa seurakunnissa hyvin positiivista palautetta, ja sen takia myös Kuusankoskella päätettiin lähteä toteuttamaan tätä konseptia. Ideana ja toiveena on tekijöidensä näköinen tilaisuus, jossa painopiste on tehdä yhdessä seurakuntalaisten kanssa sen sijaan, että tilaisuus olisi pelkästään työntekijävetoinen.
– Maaliskuun lopussa tulossa olevan kirkkoväärtikoulutuksen tarkoituksena on myös kannustaa ja innostaa tehtäviin sekä perinteisessä messussa että tässä kaavoista vapaammassa jumalanpalvelusmuodossa.

2023-02-01 11:25:00.0