Kirkon keskusteluapu päivystää koko kesän

Kirkon keskusteluapu auttaa puhelimessa, chatissa, nettipäivystyksenä ja kirjeen välityksellä.

Heidi Kääriäinen puhelin kädessään.

Kouvolassa Palvelevan puhelimen toimintaa ohjaa perheneuvoja Heidi Kääriäinen. "Kaikki puhelinkeskustelut käydään anonyymisti", hän muistuttaa. Kuva: Johannes Wiehn

Kirkon keskusteluapu on tänäkin vuonna tavoitettavissa koko kesän. Voit soittaa, chatata, kirjoittaa nettipäivystäjille tai laittaa kirjeen tulemaan. Kirkon keskusteluapuun voi ottaa yhteyttä, kun jokin asia painaa mieltä. Viime aikoina yleisimpiä keskustelunaiheita ovat olleet ihmissuhteet, hyvinvointi ja arjen tilanne.

Kirkon keskusteluavun Palveleva puhelin päivystää joka ilta klo 18−24 numerossa 0400 221 180. Operaattorisi veloittaa puhelusta liittymäsopimuksesi mukaan pvm/mpm.

Palveleva chat päivystää ma−pe klo 12−20 (juhannuksesta heinäkuun loppuun klo 16−20). Palvelevaan nettiin voit kirjoitella ihan milloin haluat.

Kirkon keskusteluavun päivystäjät ovat kirkon koulutettuja vapaaehtoisia tai työntekijöitä eri puolilla Suomea. Keskustelut ovat aina luottamuksellisia ja nimettömiä. Tarkemmat yhteystiedot eri palveluihin löydät osoitteesta www.kirkonkeskusteluapua.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2022-06-14 09:47:00.0