Kesätoimintaa lapsille Kouvolan seurakunnissa

Seurakunnat järjestävät lapsille kesäkerhoja, leirejä, ohjattua toimintaa leikkipuistossa sekä elokuisen pihatapahtuman. Tarjolla on kivaa ajanvietettä lapsille ja helpotusta vanhemmille. Päiväkerhojen syyskausi alkaa elokuussa.

AdobeStock_66466537.jpeg

Seurakuntien kesäkerhot, leirit, leikkipuistotoiminta ja Eloisa ilta tarjoavat kivaa ajanvietettä lapsille ja helpotusta vanhemmille. Kuva: Adobe Stock.

Korialla toimintaa leikkipuistossa

Elimäen seurakunta järjestää perheille vapaamuotoista toimintaa Hiivurin leikkipuistossa Korialla torstaina 16.6. ja 30.6. klo 9.30–11.30. Puistossa on erilaisia toiminnallisia omatoimipisteitä, joissa on muun muassa touhukkaita tehtäviä, leikkejä, pelejä ja askartelua. Omat eväät voi halutessa ottaa mukaan. Toimintaan voi tulla ja lähteä oman aikataulun mukaan, eikä ennakkoilmoittautumista tarvita.

Kouvolan seurakunnalla perhekerho ja koululaisten kesäkerho

Kouvolan seurakunta järjestää perhekerhon Sarkolan seurakuntakodin sisäpihalla keskiviikkoina 15.6. ja 22.6. klo 9.30-11. Kerhoon ei tarvita ennakkoilmoittautumista, ja sinne voi tulla myös vauvan kanssa. Kerhossa leikitään, kahvitellaan ja kohdataan muita lapsiperheitä. Tarjolla on kahvia, teetä ja mehua. Omat eväät voi ottaa mukaan.

Koululaisten kesäkerho kokoontuu Käpylän kirkolla 4.-21. heinäkuuta. Kerhopäivät ovat maanantaista torstaihin klo 9-14 ja perjantaisin klo 9-13. Ilmoittautuminen kerhoon tapahtuu paikan päällä 4.7. alkaen.  Kerho on tarkoitettu 1-6-luokkalaisille koululaisille. Syksyllä koulun aloittavia otetaan kerhoon mahdollisuuksien mukaan, jos ryhmässä on tilaa. Vanhemmat voivat tiedustella asiaa ensimmäisen kerhoviikon jälkeen. Kerhossa on monenlaista kivaa puuhaa, kuten askartelua, kokkailua ja pelejä. Vesileikkipäiviä järjestetään sään salliessa. Kerhoon otetaan mukaan omat eväät. Lisätietoja saa kerhopäivinä Katja Savolaiselta puh. 040 7055209.

Kuusankoskella kesäkivaa kirkoilla, varkkaleiri ja Eloisa ilta

Kesäperhekerhot Kuusankosken kirkolla järjestetään tiistaina 14.6. klo 9-13 ja torstaina 16.6. klo 14-18 sekä Voikkaan kirkolla keskiviikkona 15.6. klo 9-13. Kesäperhekerhoissa touhuillaan ulkona sään salliessa, leikitään ja nähdään ystäviä. Kuusankosken seurakunta tarjoaa kahvit, teet ja mehut sekä pientä purtavaa. Kesäperhekerhoihin voi tulla ja lähteä oman aikataulun mukaan, eikä ennakkoilmoittautumista tarvita.

Pytynlahden kesäkodilla pidetään 16.-17.7. leiri 7-10-vuotiaille ja 17.-19.7. leiri 11-14-vuotiaille. Leireillä muun muassa askarrellaan ja pelaillaan. Yhden yön leirin hinta on 15 € / lapsi ja kahden yön leirin 30 € / lapsi. Ilmoittautuminen leireille on avoinna 30.6. saakka verkossa

Koko perheen iloinen pihatapahtuma Eloisa ilta järjestetään Voikkaan kirkolla 16. elokuuta klo 17-19. Luvassa on pihaleikkejä, kasvomaalausta, tarjoilua, sadonkorjuumyyjäiset ja arpoja sekä yhteislauluja ja hartaus.

Valkealan seurakunnalla kouluun lähtevien leiripäivä

Kouluun lähtevien leiripäivä on Niinirannan toimintakeskuksessa 8. elokuuta klo 9.30-15. Päivän ohjelmassa on hartaus, askartelua, leikkiä, ulkoilua, ruoka ja välipala, mahdollisuus myös saunomiseen ja uimiseen. Leirimaksu on 7 euroa. Ilmoittautuminen leirille on avoinna verkossa 27.7. saakka  Leiripäivänä 8.8. klo 18 järjestetään kouluunsiunaamiskirkko Valkealan kirkossa.

Päiväkerhot alkavat elokuussa

Päiväkerhot on tarkoitettu 3-6-vuotiaille lapsille, mutta Kouvolassa, Kuusankoskella ja Valkealassa päiväkerhoon pääsevät jo kaksivuotiaat.

Päiväkerhojen toiminnassa näkyy iloinen yhdessä tekeminen toisten lasten ja varhaiskasvatuksen ammattilaisten kanssa. Kasvun tukeminen tapahtuu monipuolisen toiminnan myötä. Kerhoissa tärkeää on leikkiminen ja yhdessä tekeminen, jolloin tutustutaan muihin lapsiin ja saadaan kavereita. Päiväkerhoissa mm. lauletaan, askarrellaan, leikitään leluilla, kuunnellaan satuja ja hiljennytään lasten hartaushetkeen. Lapsen ryhmätaidot kehittyvät säännöllisessä ja tavoitteellisessa toiminnassa lapsiryhmässä.

Anjalankosken ja Valkealan kerhoilmoittautuminen on avoinna verkossa. Linkit löytyvät sivustolta kouvolanseurakunnat.fi/lapset. Ilmoittautuminen Elimäen, Kouvolan, Kuusankosken ja Jaalan kerhoihin on jo päättynyt. Vapaita kerhopaikkoja voi tiedustella, myös kesken kauden, suoraan kerhopaikoista. Kerhoihin voidaan ottaa lisää lapsia, jos ryhmissä on tilaa.

Kouvolan seurakuntien järjestämä kesätoiminta lapsille

Päiväkerhot

Mon Jun 13 14:21:26 EEST 2022