Suvivirsi raikaa Kuusankoskella helluntaina 5.6.

Suvivirren sunnuntaina 5.6. vietetään messu Kuusankosken kirkossa ja koko perheen tapahtuma kirkkopuistossa.

Tapahtuman osallistujia Kuusankosken kirkon puistossa.

Suvivirren sunnuntai tarjoaa yhdessäoloa, hyviä tarjoiluja ja kivaa tekemistä koko perheelle. Kuva: Antti Ikonen

Suvivirren sunnuntai järjestetään Kuusankoskella jälleen koronatauon jälkeen helluntaina 5. kesäkuuta. Tapahtuma pidetään Kuusankosken kirkossa ja kirkkopuistossa. Ohjelmassa on messu klo 10 kirkossa sekä koko perheen tapahtuma kirkkopuistossa klo 11–13.

Kenialainen lauluryhmä mukana messussa

Helluntain messussa on panostettu erityisesti musiikkiin. Seurakunnan kaikki kolme kanttoria, Marianna Pellinen, Risto Eskola ja Ville Perkkiö ovat paikalla. Mukana ovat myös Kuusankosken kirkkokuoro ja lauluryhmä Keniasta. Messussa saarnaa David Paski ja liturgina toimii Pauli Heinola.
– Kenialainen kahdeksan hengen lauluryhmä vierailee ensimmäistä kertaa Suomessa. Helluntain aiheena on Pyhän Henki ja seurakunnan syntymä, joten kenialainen lauluryhmä sopiikin erinomaisesti suureen juhlaan ja korostaa kristittyjen yhteyttä, kertoo Risto Eskola.

Kirkkopuistossa tekemistä koko perheelle

– Ihanaa, että Suvivirren sunnuntai saadaan taas järjestettyä kahden vuoden koronatauon jälkeen, iloitsee lähetyssihteeri Susanna Roitto
– Tällä kertaa on vähän hillitympi meno kuin aiempina vuosina. Kaikki olennainen on kuitenkin mukana tälläkin kertaa: yhdessäoloa koko perheen kesken, kasvomaalausta ja toimintarasteja lapsille ja lapsenmielisille – ja tarjoilut maistuvat varmasti kaikille! Makkaroista ja letuista saadut tulot menevät seurakunnan omien nimikkolähettien ja -kohteiden tueksi, mutta kirkkokahvit ja -mehut seurakunta tarjoaa maksutta kaikille.

Kummin kanssa kirkkoon

Suvivirren sunnuntai osuu tänä vuonna samalle päivälle valtakunnallisen Kummipäivän kanssa.
– Nyt on hyvä tilaisuus tulla kummilapsen kanssa kirkkoon, haastaa Susanna Roitto.
– Kirkkopuistossa on myös yhteistä tekemistä ja Kummipäivän teema luonnossa liikkumisesta näkyy hyvin toimintarasteilla, Roitto lisää.

Fri May 27 13:40:56 EEST 2022