Seurakuntavaalien tulokset

Seurakuntavaalien tulokset valmistuvat sunnuntai-iltana 20.11. Äänestys päättyy klo 20, minkä jälkeen ääniä aletaan laskea. Tulokset päivittyvät tälle sivulle, kun seurakunnat ovat tallentaneet tiedot vaalien laskentajärjestelmään. Kouvolan seurakuntien vaalilautakunnat vahvistavat tuloksen vielä samana iltana. Löydät tulokset seurakunnittain tältä sivulta tai kirkon yhteisiltä vaalisivuilta www.seurakuntavaalit.fi/tulokset.

Kiitos kaikille äänestäneille ja ehdokkaille!

Miten tulos lasketaan

Suhteellisessa vaalitavassa ehdokaslistan saama äänimäärä vaikuttaa ehdokkaan sijoittumiseen tuloksissa. Kukin saman ehdokaslistan ehdokas saa henkilökohtaisten äänimääriensä perusteella vertausluvun (ensimmäinen listan koko äänimäärän, toinen puolet siitä, kolmas kolmanneksen, neljäs neljänneksen ja niin edelleen). Eri ehdokaslistoilla olevat ehdokkaat tulevat valituiksi verauslukujensa osoittamassa järjestyksessä.

Tulokset seurakunnittain