Uudistettujen urkujen soittoa Taiteiden yössä

Kouvolan Keskuskirkko on täynnä musiikkia Taiteiden yönä 21. elokuuta.

Urkupillistö.

Keskuskirkon uudistetut urut soivat Taiteiden yönä 21. elokuuta.

Kouvolan seurakunta järjestää Taiteiden yönä 21. elokuuta ohjelmaa Kouvolan Keskuskirkossa. Uudistettujen urkujen juhlassa kuullaan kanttori Elina Hyvösen konsertti, jonka ohjelmistona on 1900-luvulla sävellettyä urkumusiikkia, sekä nuorten taitureiden kansanmusiikkityylistä laulua ja instrumentaalimusiikkia Viena Kontkasen ja muusikkoystävien esittämänä. Illan lopuksi lauletaan yhdessä Kauneimpia hengellisiä lauluja Kouvolan kirkkokuorolaisten kanssa kanttori Ritva-Liisa Marttilan johdolla.

– Yhteislauluissa teemoina ovat aamu, ilta ja kesä. Laulujen välissä kuullaan kirkkokuoron varajohtajan Tomi Päivisen urku- ja laulusooloja, kertoo kanttori Ritva-Liisa Marttila.
– Keskuskirkon urkujen täyshuolto valmistui keväällä. Urut olivat silloin muutaman kuukauden pois käytöstä ja tuona aikana urkujen pillistöt puhdistettiin ja jokainen yli 3000:sta pillistä myös äänitettiin, eli viritettiin uudelleen.
Konsertti-illan toteutuksessa pyritään huomioimaan koronatilanteesta johtuvat turvallisuusjärjestelyt.

Pe 21.8. Taiteiden yö Keskuskirkossa

Klo 18-19 Uudistettujen urkujen juhlaa: Elina Hyvösen urkukonsertti. Nuoret taiturit: laulua ja instrumentaalimusiikkia, Viena Kontkanen muusikkoystävineen.
Klo 19-20 Kauneimmat hengelliset laulut: yhteislauluilta yhdessä Kouvolan kirkkokuorolaisten kanssa, Ritva-Liisa Marttila.
Vapaa pääsy. Konsertit striimataan Kouvolan seurakunnan Youtube-kanavalla.

Fri Aug 14 12:42:00 EEST 2020