Lauluja ja tarinoita kesäiltaan – Seppo Hovi ja Hannu Lehtonen Kuusankosken kirkossa 30.7.

Ohjelmistoltaan rikkaassa konsertissa pohditaan arjen ja elämän merkitystä laulelmien, spirituaalien ja iskelmien parissa.

Seppo Hovi ja Hannu Lehtonen

Musiikkineuvos Seppo Hovi sekä oopperalaulaja ja saksofonisti Hannu Lehtonen konsertoivat Kuusankosken kirkossa 30.7. klo 18. Seppo Hovin kuva: Heikki Tuuli. Hannu Lehtosen kuva: Jarmo Katila.

– Hannu Lehtosen poikkeuksellisen sävykäs, kaunis laulaminen ja osaava muusikkous antavat mahdollisuuden ohjelmistoltaan rikkaan konsertin toteuttamiseen, Seppo Hovi kertoo.
Hannu Lehtonen myös kehuu työtoveriaan. – Seppo on mestari, jonka kokemuspohjaa ja osaamista ei monellakaan tänä päivänä ole. Ilmeisesti jotenkin samanlaiset asiat myös joskus naurattavat, jolloin yhteinen tekeminen on myös mukavaa.

Konsertissa kuultavien tyylien kirjo on laaja, mutta Hovin mukaan jokainen teksti sopii kirkossa esitettäväksi. – Laulut auttavat meitä katsomaan ympärillemme ja havaitsemaan hyvät asiat – arjen kauneuden. Kappaleet ovat klassista, laulelmallista, jazzahtavaa tai vahvasti suomalaista tunnemaisemaa peilaavaa musiikkia, joka antaa soittajalle mukavia haasteita.

Lehtosen mukaan ohjelmisto koostuu vuosien mittaan tärkeiksi ja hyviksi havaituista lauluista.
– Sanotaan, että ns. kirkkouskovaisuus ja kirkossa käynti on monelle hieman vierasta tänä päivänä, mutta silti kirkossa halutaan käydä kuuntelemassa musiikkia ja hiljentymässä. Uskon, että tällaiset tilaisuudet ovat monelle hyvin tärkeitä rauhoittumisen hetkiä arjen kiireen keskellä.

To 30.7. klo 18 Konsertti Kuusankosken kirkossa: "Sellaista elämä on" – lauluja ja tarinoita kesäiltaan
Musiikkineuvos Seppo Hovi, piano ja tarinat, oopperalaulaja Hannu Lehtonen, laulu ja saksofoni.
Vapaa pääsy. Ohjelma 20 €. Järjestää Kuusankosken seurakunta.

Wed Jul 15 12:43:00 EEST 2020