Pääsiäisen jumalanpalveluselämä löytyy verkosta – Kouvolassa kirkot ovat avoinna yksityistä hiljentymistä varten

Osa kirkoista päivystää Kouvolassa myös pääsiäisenä. Kirkot ovat avoinna yksityistä hiljentymistä ja rukousta varten. Kyseessä ei ole yleisötilaisuus. Kirkoissa päivystävät seurakunnan työntekijät henkilökohtaista keskustelua ja sielunhoitoa varten.

Valkealan kirkon sali kuvattuna sisääntulolta alttaritaulua kohti. Kuvan edustalla suuri kynttelikkö, jossa...

Valkealan kirkosta lähetetään suoratoistona pääsiäispäivän jumalanpalvelus sunnuntaina 12.4. klo 10. Jumalanpalvelusta voi seurata suorana Kouvolan Sanomien verkkosivuston kautta. Kuva: Kouvolan kameraseura

Elimäen, Korian, Kuusankosken, Myllykosken ja Valkealan kirkko sekä Kouvolan Keskuskirkko ovat avoinna hiljaisella viikolla maanantaista keskiviikkoon 6.-8. huhtikuuta kello 12-14.
Kiirastorstaista toiseen pääsiäispäivään ovat avoinna Myllykosken, Elimäen, Jaalan, Kuusankosken ja Valkealan kirkot sekä Kouvolan Keskuskirkko seuraavasti:
Palmusunnuntaina 5.4. klo 11-13.
Kiirastorstaina 9.4. klo 12-14 ja klo 19-21, Jaalan kirkko on avoinna klo 18-20.
Pitkäperjantaina 10.4. klo 11-13.
1. pääsiäispäivänä 12.4. klo 11-13. Avoinna ovat myös Anjalan, Inkeroisten ja Sippolan kirkot.
2. pääsiäispäivänä 13.4. klo 11-13. Jaalan kirkko on suljettu.

Pääsiäisen jumalanpalveluksiin voi osallistua verkon välityksellä

Kouvolan seurakuntien hiljaisen viikon ja pääsiäisen jumalanpalvelukset ja hartaudet voi katsoa verkossa. Linkit suoratoistolähetyksiin sekä videotallenteisiin löytyvät osoitteesta kouvolanseurakunnat.fi/jumalanpalvelus. Kouvolan Sanomat toimii yhteistyökumppanina pääsiäisaamun jumalanpalveluksen lähetyksessä. Pääsiäissunnuntain 12.4. jumalanpalvelus klo 10 Valkealan kirkosta on katsottavissa suorana lähetyksenä Kouvolan Sanomien verkkosivustolla osoitteessa kouvolansanomat.fi/jumalanpalvelus. Suoratoiston toteutuksesta vastaa tuotantoyhtiö Same-eYes.

Anjalankosken seurakunta

To 9.4. klo 18 Kiirastorstain jumalanpalvelus

Pe 10.4. klo 10 Pitkäperjantain jumalanpalvelus

Su 12.4. klo 10 I Pääsiäispäivän jumalanpalvelus

Ma 13.4. klo 10 II Pääsiäispäivän jumalanpalvelus

Elimäen seurakunta

To 9.4. klo 18 kiirastorstain ehtoolliskirkko

Pe 10.4 klo 10 Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus

Su 12.4 klo 10 Pääsiäisen sanajumalanpalvelus

Ma 13.4 klo 10 2. pääsiäispäivän sanajumalanpalvelus

Kouvolan seurakunta

To 9.4. klo 18 Kiirastorstain iltakirkko

Pe 10.4. klo 10 Pitkäperjantain jumalanpalvelus

Su 12.4. klo 10 Pääsiäispäivän jumalanpalvelus

Ma 13.4. klo 10 2. pääsiäispäivän jumalanpalvelus

Kuusankosken seurakunta

Ke 8.4. klo 10 Hiljaisen viikon keskiviikon musiikkihartaus. Musiikkivieraana tangokuningas Marco Lundberg. Rony Zitron.

To 9.4. klo 10 Kiirastorstain hartaus.

Pe 10.4. klo 10 Pitkäperjantain hartaus. Tekstit ja saarna David Paski. Osia Kuusankosken ja Jaalan Kirkkokuorojen 2019 pääsiäisenä taltioidusta Kärsimysmusikaalista Kuusankosken kirkossa. Musikaalin johto ja ohjaus Hannu Muukka.

La 11.4. klo 10 Hiljaisen lauantain Suola-oratorio. Kuusankosken Kirkkokuoro vahvistettuna seutukunnan laulajilla esittävät bändin säestyksellä Kuusankosken kirkossa vuonna 2005 taltioidun Pekka Simojoen säveltämän ja Anna-Mari Kaskisen sanoittaman Suola-oratorio musikaalin. Ohjaus Markku Kekki ja musiikin johto Hannu Muukka.

Su 12.4. klo 10 Pääsiäispäivän kirkkohetki.

Jaalan kappeliseurakunta

Pe 10.4. klo 10 rovasti Heikki Kiviluodon pitkäperjantaisaarna.

Valkealan seurakunta

To 9.4. klo 18 Kiirastorstain iltakirkko.

Pe 10.4. klo 10 Pitkäperjantain jumalanpalvelus.

Su 12.4. klo 10 Pääsiäispäivän jumalanpalvelus, nähtävissä suorana Kouvolan Sanomien verkkopalvelussa osoitteessa kouvolansanomat.fi/jumalanpalvelus.

Ma 13.4. klo 10 2. pääsiäispäivän jumalanpalvelus.

Seurakuntien pääsiäistiedot löytyvät kootusti verkosta

Tiedot Kouvolan seurakuntien pääsiäisajan tilaisuuksista verkossa sekä ulkotiloihin toteutetuista pääsiäisen puuharadoista lapsiperheille on koottu osoitteeseen kouvolanseurakunnat.fi/paasiainen. Seurakuntalehti Risteyksen pääsiäisnumero on luettavissa verkossa osoitteessa kouvolanseurakunnat.fi/risteys.

Pääsiäisajan musiikki soi myös verkossa

Kouvolan seurakuntien kanttorit julkaisevat verkossa pääsiäismusiikkia joka päivä hiljaisella viikolla ja pääsiäisenä. Musiikkiesitykset löytyvät osoitteesta kouvolanseurakunnat.fi/konsertit. Tiedote aiheesta on lähetetty 3.4.2020.

Mon Apr 06 10:36:00 EEST 2020