Kirkonkellojen soitto jatkuu Kouvolassa 14. huhtikuuta saakka

Kouvolassa kirkonkellot soivat keskipäivällä kutsuna yhteiseen rukoukseen.

Lähikuva kirkonkellosta. Kellossa on teksti: Jaalan seurakunnan kello valettu v. 1910.

Kirkonkellojen soitto jatkuu Kouvolan kirkoissa huhtikuussa. Kuvassa kirkonkello Jaalan kirkossa. Kuva: Kouvolan kameraseura

Kirkonkellojen soitto keskipäivän rukouskutsuna Kouvolassa jatkuu myös maaliskuun jälkeen. Kirkonkellot soivat 14. huhtikuuta saakka.

Kouvolassa kirkkojen kellot soivat maanantaista torstaihin klo 12-12.05. Kirkonkellot soivat viikoittain Kuusankosken, Valkealan, Jaalan, Anjalan, Inkeroisten, Myllykosken, Korian ja Elimäen kirkoissa sekä Kouvolan Keskuskirkossa.

- Nyt kriisiaikana seurakuntamme haluavat kehottaa kaikkia kouvolalaisia rukoilemaan maamme ja koko maailman puolesta. Kirkonkellojen ääni muistuttaa siitä. Voit liittyä lyhyelläkin rukouksella tai ristinmerkillä yhteiseen esirukoukseen, ajatuksen kirkonkellojen soitosta Kouvolassa ideoinut Kouvolan seurakunnan kirkkoherra Keijo Gärdström sanoo.

Kirkonkellot alkoivat soida Kouvolassa 23. maaliskuuta. Lue ensimmäinen uutinen kirkonkellojen soitosta tästä linkistä.

Mon Mar 30 16:19:51 EEST 2020