Joulutapahtumia eläintenystäville Kettumäellä ja Myllykoskella 17. joulukuuta

Eläinten jouluhartaus järjestetään Kettumäellä 17. joulukuuta. Samana päivänä julistetaan joulurauha metsän eläimille Myllykoskella.
Laura Heikari sylissään laivakoira Ali.

Laura Heikari ja laivakoira Ali osallistuvat yhdessä Eläinten jouluun Kettumäen kansanpuistossa. Kuva: Laura Heikarin kotialbumi

Eläintenystäville sopiva jouluhartaus järjestetään Kettumäen kansanpuiston kodalla tiistaina 17. joulukuuta kello 18. Eläinten jouluun voi tuoda mukaan oman lemmikkieläimen. Tilaisuus huomioi lemmikit, eikä osallistujia tarvitse torua touhuamisesta tai haukahtelusta.
Eläinten jouluhartaudessa ovat mukana Kuusankosken seurakunnasta kirkkoherra Kimmo Ylikangas sekä kanttori Marianna Pellinen. Tilaisuudessa lauletaan yhdessä Kauneimpia Joululauluja. Tapahtumassa on jouluinen glögi- ja piparitarjoilu, ja Kuusaan Lemmikki tarjoaa eläimille oman herkkutarjoilun.

Koira saa olla mukana omana itsenään

Ajatuksen Kettumäellä pidettävästä eläinten jouluhartaudesta sai valkealalainen Liisa Nurmi, jonka tytär Laura Heikari Kuusankoskelta innostui ideasta.
– Äitini oli huomannut vastaavan tapahtuman Kotkassa, ja halusi toteuttaa sen Kouvolassa. Tähän oli helppo tarttua. Lisäksi äitini pohti, miten seurakunnan työtä voisi viedä juuri sinne, missä ihmiset ovat, jouluhartautta valmistellut Laura Heikari kertoo.
Laura Heikarin lemmikki ja rakas perheenjäsen on 6-vuotias laivakoira Ali. Heikari iloitsee siitä, että Eläinten joulussa oma koira saa olla vapaasti mukana.
– Ali on melko herkkä ympäristölleen. Se on ystävällinen ja ihana koira, mutta haukkuherkkä ja tämän vuoksi usein murehdin sitä, voinko ottaa koiran mukaan erilaisiin tapahtumiin. Nyt vihdoin on tapahtuma, jossa koira saa olla mukana omana itsenään, Eläinten jouluun yhdessä Alin kanssa suuntaava Heikari sanoo.
Laura Heikari on huomannut, että monelle yksinäiselle tai lapselle lemmikkieläin on ainoa ystävä.
– Eläinten jouluhartaus tuntuu itselle merkitykselliseltä tilaisuudelta. Se on jonkinlainen osoitus eläimen ja ihmisen välisen suhteen tärkeydestä ja siitä, että kaikista Luojan luomista huolehditaan.

Joulurauha julistetaan metsän eläimille Myllykoskella

Myllykosken Latu, Myllykosken Metsänhoitoyhdistys ja Anjalankosken seurakunta järjestävät yhdessä joulurauhan julistuksen metsän eläimille 17. joulukuuta klo 17. Tilaisuus on Myllykosken Ladun majalla Hevosmäellä. Mukana Anjalankosken seurakunnasta on seurakuntapastori Maarit Kenttälä.

Eläinten joulu Kettumäen kansanpuiston kodalla ti 17.12. klo 18.
Mukana Kimmo Ylikangas, Marianna Pellinen, Laura Heikari, Liisa Nurmi sekä Kuusaan Lemmikki. Jouluinen glögi- ja piparitarjoilu, eläimille oma herkkutarjoilu.

Joulurauhan julistus metsän eläimille Myllykosken Ladun majalla Hevosmäellä ti 17.12. klo 17. Järjestävät Myllykosken Latu, Myllykosken Metsänhoitoyhdistys ja Anjalankosken seurakunta.

2019-12-05 11:25:00.0