Sellon ja laulun ilta Jaalan kirkossa

Jaalan kirkossa soi torstaina 31. lokakuuta klo 18 sello ja laulu, kun lahtelainen sellovirtuoosi ja mezzosopraano Seeli Toivio esittää tunnin mittaisen konsertin.
Sellisti ja mezzosopraano Seeli Toivio sellon kanssa. Kuva verkkosivustolta seelitoivio.com.

Sellisti ja mezzosopraano Seeli Toivio. Kuva: seelitoivio.com

Seeli Toivion kanssa Jaalan kirkossa esiintyvät Tanja ja Hannu Muukka. Tanja Muukka vastaa konsertin pianosäestyksestä ja Hannu Muukka uruista.

Konsertissa kuullaan soolosellolla J. S. Bachin kauniita sellosarjoja, selloimprovisaatio sekä kotimaisia lauluja: Toivo Kuulaa, Oskar Merikantoa ja Taalainmaan vanha virsi. Konserttiin on vapaa pääsy.

Laajasti konsertoinut ja levyttänyt sellisti

Seeli Toivio on suomalainen sellisti ja musiikin tohtori, joka on konsertoinut laajasti Keski-Euroopassa, Japanissa ja USA:ssa mukaan lukien New Yorkin Carnegie Hall. Toivio on toteuttanut lukuisia levytyksiä, kuten kokonaislevytyksen kaikista J. S. Bachin kuudesta sellosarjasta sekä Virtuoso Cello, jolla hän esittää sellolla viuluvirtuoositeoksia (mm. Sarasaten Carmen-fantasia, Bazzinin Vuorenpeikkojen tanssi ja Montin Zcardas).
Seeli Toivion lauluääni on viime vuosien myötä puhjennut ilmaisuun huomattavan vahvana ja jalona mezzosopraanona.

Torstaina 31.10. klo 18 Sellon ja laulun ilta Jaalan kirkossa

Solistina Seeli Toivio, sello ja laulu. Säestys Tanja Muukka, piano ja Hannu Muukka, urut.
Vapaa pääsy. Ohjelma 10 €. Järjestäjä Jaalan kappeliseurakunta.

2019-10-17 09:50:00.0