Kouvolan seurakunnat olivat aktiivisesti mukana Asuntomessuilla

Seurakuntien asuntomessupisteellä Korian Pioneeripuistossa vieraili 2186 messukävijää.
Parisuhteen palikkatalo_kuva Heidi Hujanen.jpg

Yli kaksimetrinen palikkatalo kutsui messuvieraita poikkeamaan seurakuntien teltalle.

Seurakunnat saivat hyvää palautetta messuille osallistumisestaan. Monen messuvieraan mielestä oli hyvä, että seurakunnat ja kirkko olivat esillä messuväen keskellä. Vieraat ilmaisivat monissa keskusteluissa kiinnostuksensa kirkon ajankohtaisiin asioihin ja myös kiittelivät kirkon merkitystä rohkeuden lähteenä, ja elämän rakennusaineiden antajana.

Seurakunta tutuksi messuvieraille

Yli kaksimetrinen, värikäs parisuhteen palikkatalo kutsui messuvieraita poikkeamaan seurakuntien teltalle. Teltta sijaitsi leikkipuiston kupeessa, ja etenkin isovanhemmat pysähtyivät teltalle usein.

Teltalla pääsi konkreettisesti tutkimaan parisuhteen palikoita – pyörittelemään niitä käsissään ja miettimään, millaisista palikoista omat ihmissuhteet rakentuvat. Vierailijat saivat muistoksi mukaansa kortin, jossa kerrotaan parisuhteen tärkeistä asioista, kuten luottamus, anteeksianto ja sitoutuminen. Messupisteellä oli myös mahdollisuus hiljentyä ja rauhoittua messuhulinan keskellä.

Teltalla päivystivät Kouvolan seurakuntien sekä seurakuntayhtymän työntekijät ja vapaaehtoiset. Päivystäjiä eri seurakunnista oli yhteensä 130, ja heidän joukossaan seurakuntien luottamushenkilöitä, nuoria ja aviopareja. Päivystäjiä oli paikalla 6-8 päivittäin. – Näin näkyivät seurakuntalaisten kasvot messuvieraille, toteaa asuntomessupisteestä vastannut Elimäen kirkkoherra Kirsi Hämäläinen.

Vapaaehtoisille oli erityisen palkitsevaa tavata seurakuntaväkeä eri puolelta Suomea.

Messujen asukasareenalla oli seurakuntien ohjelmana Duo Noora ja Jenni laulamassa rakkauslauluja. Korian kirkossa järjestettiin asuntomessujen aikana kolme kirkkokonserttia, joihin messuvieraat olivat tervetulleita.

– Korian taajamalle asuntomessut olivat mukava haaste ja piristysruiske.  Messut synnyttivät uutta yhteistyötä Korialla, Kirsi Hämäläinen kertoo.

2019-08-12 13:44:00.0