Mennään naimisiin

Kouvolan seurakuntien yhteinen Hääpäivä 19.9.2019 muistuttaa, että kirkkohäiden ei tarvitse olla suuret.

Hääpäivä 19.9.2019

Hääpäivä tarjoaa yksinkertaisen ja kauniin tavan solmia avioliiton. Ei suuria suunnitelmia, ei häästressiä, ei kiukuttelevia morsiustyttöjä, vain pieni joukko teille tärkeitä ihmisiä, tai halutessaan ”Tahdon” voi sanoa myös vain kahden kesken.

Hääpäivänä vihkimisiä järjestetään puolen tunnin välein kello 17-21 Elimäen, Käpylän, Myllykosken ja Valkealan kirkoissa sekä Kuusankosken seurakuntakeskuksen toimituskappelissa. Paikalle voi kutsua sukulaisia ja ystäviä tai todistajat voi saada seurakunnan kautta. Oman vihkiajan varaus ja pyyntö avioliiton esteiden tutkinnasta tulee tehdä Kouvolan seurakuntayhtymän keskusrekisteriin 12.9. mennessä.

Kirkollisen vihkimisen edellytyksenä on kirkon jäsenyys ja suoritettu rippikoulu. Riittää, että toinen vihittävistä on evankelis-luterilaisen kirkon jäsen ja toinen jonkun muun kristillisen kirkko- tai uskontokunnan jäsen. Jos rippikoulu on jäänyt väliin, kotiseurakunnan rippikoulutyöstä vastaavalta papilta voi tiedustella yksityisrippikoulun mahdollisuutta.

Alttarille häämarssin tahdissa – toukokuussa tulossa häämusiikkikonsertti

Hääpäivänä 19.9.2019 vihkipareilla on mahdollisuus astella alttarille perinteisesti häämarssin tahdissa. Kouvolan seurakuntien kanttorit ovat valinneet valmiiksi seitsemän häämarssia, joista vihkipari voi valita omansa. Mukana on klassikoita, kuten Toivo Kuulan Häämarssi sekä E. Melartinin Prinsessa Ruususen juhlamarssi. Kaikki häämarssivaihtoehdot löytyvät hääpäivän verkkosivuilta.

Kaikki häitään suunnittelevat parit pääsevät tutustumaan häämarsseihin häämusiikkikonsertissa, joka järjestetään 10. toukokuuta klo 20 Myllykosken kirkossa. Konsertissa Kouvolan seurakuntayhtymän kanttorit esittelevät musiikkia vihkitoimituksiin.

Lisätietoja: www.kouvolanseurakunnat.fi/haapaiva
Sirpa Sirén, rekisteripäällikkö