Majatalo avoinna Kuusankosken kirkossa 28.3.2019

Majataloilta on matalan kynnyksen illanvietto kirkossa. Luvassa on hyvää musiikkia, innostavia puheenvuoroja, yhdessäoloa ja koskettavia sanoja.
Pekka Simojoki ja EtCetera-kuoro vauhdissa

EtCetera- kuoron tavaramerkkejä ovat afrikkalaisvaikutteinen, vauhdikas musiikki ja rento tapa esiintyä.

Illan isäntänä toimii ja musiikista vastaa monesta laulustaan tutuksi tullut Majatalo-idean isä, gospelmuusikko Pekka Simojoki yhdessä EtCetera-kuoron kanssa. Puhujavieraana on evankelista Ilkka Puhakka, joka tunnetaan kohtikäyvästä ja värikkäästä puhetyylistään. Pastori Jukka Jämsén avaa uusia ikkunoita rukoukseen.

Evankeliumi esille sanomasta tinkimättä, mutta leppoisasti

Pekka Simojoki on kiertänyt usealla paikkakunnalla pitämässä Majataloiltoja yhdessä ystäviensä kanssa, myös Kouvolan Keskuskirkossa vuonna 2010.

Majataloillat lähtivät liikkeelle Riihimäeltä 1990-luvun alussa. Muuttaessaan paikkakunnalle Simojoki tutustui nuoriin aikuisiin, jotka etsivät paikkaansa ja harhailivat omassa seurakunnassaan ilman tehtävää. Syntyi kuoro, joka sai nimen EtCetera, ja tästä kasvoi Riihimäen kirkkoon ilta, jonka tavalliset aikuiset ihmiset olivat rakentaneet tavallisille aikuisille ihmisille. EtCetera- kuoron tavaramerkkejä ovat afrikkalaisvaikutteinen, vauhdikas musiikki sekä rento tapa esiintyä.
– Lähdimme Majatalon kanssa tien päälle, koska sitä oli kyselty paljon eri puolilla, enkä panisi pahakseni, jos tämä ’tauti’ leviäisi muuallekin. Tämä on vähän erilainen tapa kokoontua, kokea yhteisöllisyyttä ja puhua hengellisistä asioista ihmisten kielellä. Uskon, että jotain tällaista tämän maan kirkoissa tarvitaan tänään, Pekka Simojoki kertoo.

Evankelista Ilkka Puhakka on tuttu näky Kouvolan seudulla.
– Olen tällä hetkellä kiertävä puhuja, jonka työhön kuuluvat erilaiset seurakuntaillat, raamatunopetussarjat, isot evankeliointitapahtumat sekä tietysti Majataloillat, iloitsee Puhakka.
– Majatalossa pyritään tuomaan evankeliumi esille sanomasta tinkimättä, mutta modernisti, leppoisasti ja kohtikäyvästi. Illan tarkoituksena on luoda uutta yhteisöllisyyttä ja antaa ihmisille mahdollisuus antaa omat lahjansa käyttöön ja tuoda seurakunnan toimintaa lähemmäs tämän päivän ihmistä.

Pastori Jukka Jämsénin varsinaisena päivätyönä on Lapuan hiippakunnan kansainvälisen ja lähetystyön hiippakuntasihteerin tehtävät, mutta Majataloilloissa hän on ollut mukana alusta asti.

Ennen Majataloiltaa on mahdollisuus osallistua Jämsénin vetämään Majatalo-seminaariin, jossa on opetusta, rukousta, musiikkia ja hengellistä varustamista.

To 28.3. klo 16.30-18 Majataloseminaari Kuusankosken seurakuntatalossa, Valtakatu 43.
Opetusta, rukousta, musiikkia ja hengellistä varustamista. Vetäjänä pastori Jukka Jämsén.

To 28.3. klo 18.30 Majataloilta Kuusankosken kirkossa.
Pekka Simojoki ja EtCetera-kuoro, evankelista Ilkka Puhakka ja pastori Jukka Jämsén. Kahvitarjoilu.

Fri Mar 15 10:58:00 EET 2019