Koko perheen laskiaisrieha Voikkaan kirkolla 3.3.2019

Perinteinen laskiaisrieha Voikkaan kirkolla järjestetään laskiaissunnuntaina 3. maaliskuuta. Tapahtuma alkaa kello 11 perhekirkolla ja jatkuu kello 12 laskiaisriehan merkeissä. Tapahtuma kerää kaiken ikäisiä iloitsemaan ulkoilusta ja yhdessä olosta.
Tyttö laskee mäkeä

Näytelmä perhekirkon saarnan yhteydessä

Lapsiperheiden oma kirkkohetki ottaa huomioon pienet seurakuntalaiset. Luvassa on iloista laulua, ja mukana on myös Jaalan kappeliseurakunnan lapsikuoro Lauluvaunu kanttori Hannu Muukan johdolla. Saarnan yhteydessä on näytelmä.
– Pyhän aiheena on sokea Bartimaios. Eläydymme hänen asemaansa ja paranemisen merkitykseen hänen elämässään. Mietimme myös näkemisen esteitä, perhekirkossa saarnaava pastori David Paski kertoo.

Pulkkamäki ja poniratsastusta

– Tänä vuonna ei tarvitse jännittää riittääkö lunta laskiaismäkeen, iloitsee lähetyssihteeri Susanna Roitto.

Voikkaan suntio Jaakko Nikamaan keräämä lumikasa on jo kunnioitusta herättävä. Voikkaan kirkko on rakennettu sopivasti mäen rinteeseen, joka luo oivat puitteet laskiaismäelle.  – Muista siis ottaa omat liukurit ja pulkat mukaan, vaikka kirkolta muutamia löytyykin varalta lainattavaksi, kertoo Roitto.

Monen heppatytön ja -pojan unelma eli pari ponia on tulossa varmistamaan jokaisen ratsastusintoisen mahdollisuudet. Isoja ihmisiäkään ei ole unohdettu vaan kaikenkokoiset pääsevät halutessaan ponirattaille kärryajelulle.

Herkkuja hyvään tarkoitukseen

Laskiaisriehassa on myynnissä hernerokkaa, makkaraa ja laskiaispullia lähetystyön hyväksi. – Kerhotiloissa on ongintaa, arvanmyyntiä sekä kasvomaalausta - kannattaa siis varata rahaa mukaan. Kyseessä on hyväntekeväisyystapahtuma, jolla kerätään rahaa oman seurakunnan nimikkoläheteille, -kentille ja -kohteille, vinkkaa Susanna Roitto.

Koko perheen laskiaisrieha Voikkaan kirkolla su 3.3.

• klo 11 Perhekirkko: pastori David Paski, Jaalan kappeliseurakunnan lapsikuoro Lauluvaunu kanttori Hannu Muukan johdolla.
  • klo 12-14 Laskiaisrieha: mäenlaskua, kasvomaalausta, ongintaa, arpoja, ponikyytiä. Omat pulkat ja liukurit mukaan. Myynnissä hernerokkaa, makkaraa ja laskiaispullia. Tuotto Kuusankosken seurakunnan lähetystyölle.

2019-02-25 09:35:00.0