Sippolan seurakuntatalo puretaan – korvaavat tilavaihtoehdot selvitetään

Sippolan seurakuntatalo on ollut sisäilmaongelmien takia suljettuna syksystä 2018 lähtien. Kuva: Jukka Reijo

Kouvolan seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 21. helmikuuta Sippolan seurakuntataloa koskevista asioista kiinteistö- ja hautauspalvelun johtokunnan esityksen mukaisesti.

Kirkkoneuvosto päätti, että Sippolan seurakuntataloa ei korjata, vaan talo puretaan. Wc-tilat korvataan toistaiseksi siirrettävällä lämpimällä wc-tilalla.

Ohjausryhmä valmistelee hankeselvitykset

Yhteinen kirkkoneuvosto nimesi ohjausryhmän, jonka tehtävänä on valmistella Sippolan seurakuntatalon hankeselvitykset sekä uudisrakennuksesta että kirkkotilojen muokkaamisesta. Hankeselvitysten tavoitteena on selvittää tilavaihtoehtoja korvaamaan nykyistä seurakuntataloa. Mahdollisia vaihtoehtoja voisivat olla uudisrakennus nykyisen seurakuntatalon tilalle tai Sippolan kirkon tilojen muokkaaminen seurakunnan toiminnan käyttöön nykyistä monipuolisemmin.

Ohjausryhmään valittiin Anjalankosken seurakunnasta jäseniksi Anna Hellberg, Erkki Jalo ja Matti Paakala, joka nimettiin ohjausryhmän puheenjohtajaksi. Viranhaltijoista ohjausryhmään valittiin Anjalankosken seurakunnan kirkkoherra Eija Murto, kiinteistöpäällikkö Jukka Reijo ja kiinteistökehityssuunnittelija Edla Mäkelä.

Sippolan seurakuntatalo on ollut syyskuusta 2018 lähtien suljettuna sisäilmaongelmien takia.

Tutustu yhteisen kirkkoneuvoston pöytäkirjoihin.

2019-02-21 18:43:00.0