Eero Kestin Missa Brevis et Sanctus kantaesityksenä Keskuskirkossa 17.2.

Kotkan Kantaattikuoro ja sinfoniaorkesteri kantaesittävät kotkalaisen säveltäjän, Eero Kestin teoksen "Missa Brevis et Sanctus" kuorolle ja orkesterille Kouvolan Keskuskirkossa sunnuntaina 17.2. klo 18.

Sinfoniaorkesteri on koottu tätä tarkoitusta varten Kotkan seudun musiikkiopiston opettajista ja heidän opinnoissaan pitkälle edenneistä opiskelijoista sekä Kymi Sinfoniettan muusikoista. Opiskelijat saavat ainutlaatuisen tilaisuuden soittaa sinfoniaorkesterissa yhdessä musiikin ammattilaisten kanssa ja osallistua kantaesityksen toteuttamiseen. Teoksen johtaa Kotkan Kantaattikuoron taiteellinen johtaja Pekka Soranummi.

Eero Kestin vaikuttavan teoksen Missa Brevis et Sanctus kantaesitys johdattaa kuulijat sointivärien maailmaan. Kyrien nöyrä pyyntö nousee vaikuttaviin korkeuksiin ja johdattaa jousien raivokkaaseen tuomiopäivän Dies Irae -maalaukseen. Gloria soi riemukylläisenä ja filosofinen Sanctus viimeistelee upean kokonaisuuden.

Konsertin ohjelmassa on kantaesityksen lisäksi Kestin sovitus Astor Piazzollan kauniista Enkelisarjasta (Milonga del Ángel) jousiorkesterille ja pianolle.

Su 17.2. klo 18 Missa Brevis et Sanctus Kouvolan Keskuskirkossa:
Eero Kestin kantaesitys. Kotkan Kantaattikuoro ja sinfoniaorkesteri. Liput 15 €, ovelta tuntia ennen konserttia. Konsertin järjestää Kouvolan seurakunta.

2019-02-11 14:18:00.0